EN

Business Intellignece v HR - výsledky (Maraton, ale vyplatí se)

Zveřejněno 10 05 2018

Po měsíci analýz dat QA (https://goo.gl/1G6R1J) je na čase podívat se, co tato snaha přinesla. Současné si tím odpovíme, proč se vlastně sociálním sítím formou obsahového (content) marketingu věnovat?

Samozřejmě jsme měli předem daný cíl

Chtěli jsme prostřednictvím LinkedIn ukázat, co vše je možné z dat vyčíst a poskytnout tuto informaci co největšímu počtu zájemců o tento obsah. Ale pozor, nejde pouze co největší sledovanost (to by lépe posloužila spoře oděná modelka). Cílem jsou samozřejmě lidé z oblasti HR. A tady už se musí cílit, plánovat a časovat zveřejnění příspěvků. 

Před nahlédnutím do finálních čísel je nutné vzít v potaz, že starší příspěvky měly více času být prezentovány a byly více sdíleny. Logicky tedy vykazují vyšší čísla.

Nejzajímavější data přináší kategorie „Engagement“. Ta ukazuje poměr mezi zobrazením a počtem následných akcí, které publikum udělalo (sdílení, komentáře, like). Dalo by se říci, že je to aktivita publika, které samo začíná s naším obsahem pracovat a věnovat mu více pozornosti.
Právě toto číslo se nám během jednoho měsíce podařilo zvýšit o neuvěřitelných 1841 % (z 0,24 na 4,48). Jinými slovy: U prvního příspěvku jsme zaujali zhruba 1 návštěvníka ze 400, u posledního nám na stejný výsledek stačilo již necelých 23 lidí.

Navíc! Každý příspěvek vidělo ještě dalších cca. 3 – 6 tis. uživatelů díky jejich sdílení našich kolegů na svých osobních profilech.

Čím je to dáno?

Jednoznačně obsahem. Nic jiného ani k dispozici nebylo. Drželi jsme se jednoho téma a ukazovali jej v různých souvislostech nebo pod jiným úhlem pohledu. Ostatně děláme to i v tomto článku.

Svoji roli sehrává i kontinuita a načasování zveřejnění příspěvků. Největší pozornost získáte, bude-li sdílet informaci v úterý nebo ve středu mezi 9:30 a 11:30. Mohli bychom sem přidat i čtvrtek ve stejný čas, ale úterý a středa je jistota. Naopak nemá téměř žádný smysl odpoledne po 16:00. Zdaleka nejhorší výsledek si zajistíte v pátek kdykoliv odpoledne. Samozřejmě víkendy a státní svátky ponecháváme zcela stranou. Pokud nestíháte, počkejte. Vyplatí se to.

Maraton, ale vyplatí se

Přestože celkové zobrazení všech těchto příspěvků na LinkedIn přesáhlo 60 tis., jeden měsíc není pro potřeby HR marketingu dostatečně dlouhá doba a nelze očekávat zázraky. I tak ale věříme, že ve Faurecii, Škoda Auto, Valeu, Honeywellu, Continentalu (5 největších odběratelů našeho obsahu) i dalších společnostech dnes dobře vědí, co jim analytika může přinést ať už v oblasti podkladových dat pro HR marketing nebo přímo pro nábor plánovaných posil. 

Sečteno a podtrženo, zde jsou výsledky sledovanosti

 

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Společné rysy HR marketingu a toaletního papíru

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Business Intellignece v HR - výsledky (Maraton, ale vyplatí se)

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Business Intellignece v HR (Specialisté výrobní kvality)

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Kolik můžete najít lidí na hledanou pozici? - HR analytika náborového potenciálu

celá zpráva