EN

Společné rysy HR marketingu a toaletního papíru

Zveřejněno 15 05 2018

Pokud se s HR marketingem teprve seznamujete, nemusí být jasné, co vše může přinést a jak dokáže být prospěšný.

Jste-li žena, představte si, že jste poslala svého partnera na týdenní nákup a na seznamu od Vás má mimo jiné i položku „toaletní papír“. Banální, že?

Ne tak docela

Pokud jste muž, určitě situaci dobře znáte. Je téměř bezvýchodná, ale nezle se ji vyhnout.

Přicházíte do příslušného oddělení se spoustou ruliček různých barev, velikostí i vůní. "Který to bude dnes?“, napadá vás při vzpomínce na nepohodu ve vzájemném soužití, kterou způsobila špatná volba tohoto artiklu při posledním nákupu. Ani dnes na nákupním seznamu není žádná další nápověda. Znovu je před vámi ten nelehký úkol. A co takhle nekoupit nic? To bohužel není povolené řešení.

Nezbývá tedy než vybrat. Tak třeba dle ceny za ruličku (hodinová mzda). Nebo sáhněte po tom, který vidíte v ostatních nákupních košících (lokální zaměstnavatel). Ten nezklame, ale ani nepřekvapí. Spočítejte vrstvy (benefity). Ale pozor! Jsou tři slabší vrstvy lepší než dvě silnější měkčené s kostkovaným vzorkem a příjemným parfémem (počet směn)? Můžete vzít i ten nejdražší, ale jste ochoten dát 12 Kč namísto běžných pěti (dobře finančně ohodnocené místo, ale velká dojezdová vzdálenost). A má smysl kupovat v akci velké balení, když nebude v komoře prostor pro další věci (přesčasy)? Drama jak v antickém Řecku.

A co kdyby…

…u regálu náhodou postávala skupinka žen. Každá trochu jiná, v jiném věku a podle oblečení z trochu odlišného prostředí s rozdílným postavením. Jakoby náhodou spolu diskutují o toaletním papíru, o Vašem velkém dilema. Zaslechnete, která má jaký nejraději. Má smysl, aby se prázdná rulička sama rozpustila ve vodě? Jak vnímají poměr cena/kvalita. Zkrátka živá reference na již zakoupené zboží. Internetové obchody něco podobného přece využívají již řadu let. Tohle je ale mnohem rafinovanější. Můžete si totiž „vybrat“ tu, která je nejvíce podobná té, která vytvořila Váš nákupní seznam. Cítíte v tom ty nenápadné emoce?

A co víc? 

Můžete se jich zeptat. Hned se dovíte to, co potřebujete vědět. Řeknou Vám přesně to, co potřebujete slyšet. Automaticky budete brát ohled na jejich názor, protože sám svým zájmem jejich odpověď iniciujete (potenciální kolegyně). Budete rád, že Vám věnují pozornost a dost možná se jich zeptáte i na další položky z nákupního seznamu („A jaké to vlastně je pracovat pro XY“). S finálním rozhodnutím, co do košíku dáte, Vám nakonec pomohl někdo, koho jste nikdy v životě neviděli. Vlastně jste si to nechali prodat. 

Možná si toho nevšimnete 

Ale pokud budou tyto ženy stát na náhodně zvoleném místě dál, dříve nebo později se tam objeví další a další „náhodní kolemjdoucí“. Často s podobným žlutým nebo růžovým ručně popsaným papírkem ruce jako je ten Váš. 

Naproti tomu

Reklamní poutač s výčtem výhod produktu a obrázkem spokojené rodiny míjíte nepovšimnutý (klasická reklama). Naučená reklamní slepota se o to postará za vás – spolehlivě.

A co to všechno vlastně znamená pro HR makreting?

Dejte kandidátům možnost „poodejít“ si na Vaše sociální sítě. Je to prostor, kde by na ně měla čekat názorově spřízněná osoba/skupina. Minimálně tak máte možnost předem některé věci ovlivnit ve svůj prospěch. Pokud bude následovat osobní pohovor, přijde kandidát s pozitivním očekáváním. Bude si chtít potvrdit, že to, čemu je nakloněn věřit, je pravda. Bude-li vše ostatní v pořádku, je jedna ruka v rukávě.

Moc teoretické? 

Možná. Ale zkuste to vynásobit třeba 20x, 250x nebo rovnou 1000x. Pokud mám pravdu jen z 5 %, tak jsem Vám právě řekl, jak získat 1, 5 nebo dokonce 50 nových zaměstnanců.

To nejlepší nakonec

Dokážete-li nabídnout dobrý obsah (zajímavý pro toho, kdo zajímá Vás) a ukážete ho tisícům zájemců, nestojí Vás to víc času než pokud byste to udělali pro jednoho jediného. A v tom je další skrytá síla.

Stále nevěříte? Tak si udělejte čas a sami se po sociálních sítích dobře rozhlédněte

Hodně štěstí.

Pavel

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Společné rysy HR marketingu a toaletního papíru

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Business Intellignece v HR - výsledky (Maraton, ale vyplatí se)

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Business Intellignece v HR (Specialisté výrobní kvality)

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Kolik můžete najít lidí na hledanou pozici? - HR analytika náborového potenciálu

celá zpráva