Zveřejněno 21.10.2019
SK Slavia Praha zažívá úspěšné období. V ročníku 2018/2019 se v Evropské lize UEFA probojovala mezi osm nejlepších týmů. Vyhrála nejvyšší domácí soutěž. A přidala i vítězství v MOL Cupu. Odměnou za skvělé výkony jí je účinkování v prestižní Champions League. Povedené výsledky se odráží i ve zvýšeném zájmu o její sociální sítě.
Meziročně sešívaným přibylo na klubové facebookové stránce přes 20 tisíc fanoušků, což je suverénně nejvíce ze všech týmů Fortuna ligy. Druhá v pořadí je plzeňská Viktorie, která za stejné období získala necelých pět tisíc fanoušků.
Výsostné postavení si na Facebooku i přes slabší herní výsledky drží AC Sparta Praha, která se pyšní více než 268 tisíci fanoušky. Meziročně však získala „pouze“ lehce přes 2 000 fanoušků.
V dalších ukazatelích však dominuje opět SK Slavia Praha. Během roku na Facebooku zveřejnila neuvěřitelných 3 770 příspěvků. To znamená, že v průměru na populární sociální síť vkládá více než 10 postů denně. Je však logické, že zveřejňování příspěvků není rovnoměrné. Aktivita se mění v závislosti na mnoha okolnostech.
SK Slavia Praha se také může radovat z největší zpětné vazby od fanoušků. Celkově si vysloužila přes 1,6 milionu interakcí. Konkrétně. Více než 1,4 milionu reakcí, 110 tisíc komentářů a 80 tisíc sdílení.
Klub z Edenu získal i další prvenství.
Příspěvek z 18. dubna 2019 byl nejúspěšnějším postem v celém období. Krátký text a video zachycující perfektní fanouškovskou kulisu po skončení vypjatého boje SK Slavie Praha na domácí půdě FC Chelsea zaujalo neskutečné množství uživatelů sociální sítě Facebook. Video si připsalo přes 570 tisíc zhlédnutí. A příspěvek získal celkem 19 651 reakcí, 780 komentářů a 5 463 sdílení. Prohlédnout si ho můžete zde.
Zajímavostí je, že hned několik klubů neodkazuje z oficiální webové stránky na vlastní profil na Instagramu, i když ho mají. Kliknutím na ikonu Instagramu se z klubového webu Slovácka, Liberce, Karviné a Slavie dostanete pouze na oficiální profil Fortuna ligy, což je podle nás docela zvláštní.
Nicméně. Aktuálně má na Instagramu nejsilnější postavení AC Sparta Praha. Denně v průměru zveřejňuje téměř čtyři příspěvky a za to si v analyzovaném období vysloužila více než 4,2 milionu interakcí.
Nejvíce liků a komentářů zaznamenal příspěvek pražské Sparty z 29. dubna 2019, který oznamoval tragické úmrtí útočníka Josefa Šurala. Na bývalého letenského forwarda si můžete zavzpomínat zde.
Sparta Praha vévodí i v celkovém počtu sledujících. Klubový profil má v současné době přes 91 tisíc followerů. Těsně v závěsu je Slavia Praha s 88 tisíci sledujících a třetí místo patří plzeňské Viktorii, která má přes 43 tisíc followerů.
Chcete analýzu sociálních sítí na míru? Kontaktujte nás.
Poznámka k analýze:
Analyzovaná data se vztahují k období od 17. října 2018 do 16. října 2019.
Social Media