Zveřejněno 09.07.2020
Pouček a doporučení najdete na internetu nepřeberné množství. Většinou ale vychází ze zahraničních dat. Jak ale už asi správně tušíte, v cizině mohou mít lidé trochu odlišné preference. Přesně z toho důvodu nemusí být v naší republice obecně doporučovaná doba pro zveřejňování LinkedIn příspěvků relevantní.
Pomocí našeho analytického nástroje - SINTERA Reportu - se naštěstí umíme podívat na česká/slovenská data ze sociálních sítí a na základě toho vám kvalifikovaně poradit.
Do článku jsme sepsali výsledky našeho menšího průzkumu. Analyzovali jsme celkem 9 685 příspěvků psaných v češtině. Do zkoumaného vzorku jsme zařadili firemní LinkedIn příspěvky ze všech oborů.
Pokud byste chtěli analýzu většího vzorku nebo konkrétního odvětví. Stačí napsat.
Úterní osmá hodina ranní je u firem nejoblíbenější
Analýza odhalila, že společnosti na LinkedInu vsází hlavně na všední dny. Nejvíce příspěvků zveřejňují od pondělí do pátku v čase od 7 do 14 hodin.
Naopak. V noci se post na firemní LinkedIn stránce objeví pouze ojediněle. Moc nových příspěvků si nepřečtete ani o víkendu.
Je ale na místě přiznat, že tahle statistika sama o sobě nic moc neříká. Musí se vnímat ve více souvislostech. Minimálně však s tabulkou níže.
Nedělní odpoledne má nevyužitý potenciál
Je důležité si uvědomit, že záleží hlavně na uživatelích sociální sítě. Nikoliv na nás. Sebelepší příspěvek zůstane bez odezvy, pokud ho zveřejníte ve špatný čas. Tedy v dobu, kdy vaše cílová skupina není na LinkedInu.
Jak si můžete všimnout v tabulce, uživatelé LinkedInu reagovali nejvíce na příspěvky, které firmy zveřejnily:
Poměrně hodně reakcí a komentářů má také nedělní 13. hodina. Přitom v tento čas společnosti zveřejnily pouze 13 postů. To znamená, že příspěvky zveřejněné v tuto dobu měly výrazně větší odezvu než ostatní.
Sociální sítě nejsou stejné. Liší se skladbou uživatelů, zaměřením i funkcionalitami. LinkedIn mají lidé většinou více spojený s pracovním životem. Na Facebooku se hlavně baví s rodinou a přáteli. A na Instagram chodí, aby viděli pěkné obrázky. Z toho důvodu se liší i nejvhodnější časy pro zveřejňování příspěvků. Jestli se kromě LinkedInu zajímáte i o Instagram, doporučujeme kouknout na náš článek, ve které rozebíráme publikační strategie nejsledovanějších CZ/SK influencerů na Instagramu.
Společnosti ale o nedělním potenciálu evidentně nevědí. Je to reálná ukázka, že bez relevantních dat přicházíte zcela zbytečně o pozornost.
Nerozhodujte se pouze na základě pocitu, když máte k dispozici informace, které vám pomohou vytěžit ze sociálních sítí maximum.
Na LinkedInu má největší zastoupení věková skupina 25-34 let
A jak vlastně vypadá typický uživatel LinkedInu? Profesní sociální síť je plná lidí s rozhodovacími pravomocemi. Už dávno to není sociální síť pouze pro recruitery. V současné době na ní najdete specialisty z nejrůznějších odvětví. Programátory, marketéry, realitní makléře, právníky, obchodní zástupce atd.
Největší zastoupení má věková skupina 25-34 let. Spadá do ní celkem 61,7 % uživatelů LinkedInu, což v absolutních číslech znamená téměř 1,1 milionu lidí.
Naproti tomu. Cestu k profesní sociální síti si zatím nenašli lidé ve věku 55 let a více. Do této kategorie patří podle červnové statistiky pouze kolem 43 tisíc uživatelů.
Metodika průzkumu
Analyzovali jsme celkem 9 685 firemních LinkedIn příspěvků, které v součtu vyvolaly 153 010 reakcí a komentářů.
Cíleně jsme se zaměřili na období od 9. března do 17. května 2020. To znamená na 11. – 20. týden roku 2020.
Sběr dat probíhal zpětně v týdenních intervalech, aby nebyly zvýhodněny starší příspěvky
Příspěvky, které jsme zkoumali, jsou psané v češtině a byly zveřejněné na profilech společností, které hledají v ČR zaměstnance.
Social Media