Zveřejněno 10.05.2018
Po měsíci analýz dat QA (https://goo.gl/1G6R1J) je na čase podívat se, co tato snaha přinesla. Současné si tím odpovíme, proč se vlastně sociálním sítím formou obsahového (content) marketingu věnovat?
Samozřejmě jsme měli předem daný cíl
Chtěli jsme prostřednictvím LinkedIn ukázat, co vše je možné z dat vyčíst a poskytnout tuto informaci co největšímu počtu zájemců o tento obsah. Ale pozor, nejde pouze co největší sledovanost (to by lépe posloužila spoře oděná modelka). Cílem jsou samozřejmě lidé z oblasti HR. A tady už se musí cílit, plánovat a časovat zveřejnění příspěvků.
Před nahlédnutím do finálních čísel je nutné vzít v potaz, že starší příspěvky měly více času být prezentovány a byly více sdíleny. Logicky tedy vykazují vyšší čísla.
Nejzajímavější data přináší kategorie „Engagement“. Ta ukazuje poměr mezi zobrazením a počtem následných akcí, které publikum udělalo (sdílení, komentáře, like). Dalo by se říci, že je to aktivita publika, které samo začíná s naším obsahem pracovat a věnovat mu více pozornosti.
Právě toto číslo se nám během jednoho měsíce podařilo zvýšit o neuvěřitelných 1841 % (z 0,24 na 4,48). Jinými slovy: U prvního příspěvku jsme zaujali zhruba 1 návštěvníka ze 400, u posledního nám na stejný výsledek stačilo již necelých 23 lidí.
Navíc! Každý příspěvek vidělo ještě dalších cca. 3 – 6 tis. uživatelů díky jejich sdílení našich kolegů na svých osobních profilech.
Čím je to dáno?
Jednoznačně obsahem. Nic jiného ani k dispozici nebylo. Drželi jsme se jednoho téma a ukazovali jej v různých souvislostech nebo pod jiným úhlem pohledu. Ostatně děláme to i v tomto článku.
Svoji roli sehrává i kontinuita a načasování zveřejnění příspěvků. Největší pozornost získáte, bude-li sdílet informaci v úterý nebo ve středu mezi 9:30 a 11:30. Mohli bychom sem přidat i čtvrtek ve stejný čas, ale úterý a středa je jistota. Naopak nemá téměř žádný smysl odpoledne po 16:00. Zdaleka nejhorší výsledek si zajistíte v pátek kdykoliv odpoledne. Samozřejmě víkendy a státní svátky ponecháváme zcela stranou. Pokud nestíháte, počkejte. Vyplatí se to.
Maraton, ale vyplatí se
Přestože celkové zobrazení všech těchto příspěvků na LinkedIn přesáhlo 60 tis., jeden měsíc není pro potřeby HR marketingu dostatečně dlouhá doba a nelze očekávat zázraky. I tak ale věříme, že ve Faurecii, Škoda Auto, Valeu, Honeywellu, Continentalu (5 největších odběratelů našeho obsahu) i dalších společnostech dnes dobře vědí, co jim analytika může přinést ať už v oblasti podkladových dat pro HR marketing nebo přímo pro nábor plánovaných posil.
Sečteno a podtrženo, zde jsou výsledky sledovanosti
Social Media