Zveřejněno 10.02.2020
Kdo se stará o firemní stránky na sociálních sítích delší dobu, moc dobře ví, že to není až zas taková sranda, jak se snad mohlo ze začátku zdát. Počáteční nadšení postupně vyhasíná. Kreativita při tvorbě obsahu dochází. Nadřízení už se nespokojí pouze s tím, že firemní stránka na sociální síti existuje, chtějí vidět výsledky. A do toho všeho se neustále mění algoritmy sociálních sítí.
Naštěstí pro vás máme dobrou zprávu. Téměř každá akce na sociálních sítích se dá měřit. Uživatelé sociálních sítích po sobě v on-line prostoru zanechávají výrazné stopy. Pokud se je naučíte číst, interpretovat a vhodně s nimi pracovat, získáte obrovské množství informací, které vám pomůže v další práci.
Kde vzít relevantní data?
Existuje celá řada analytických nástrojů. Některé jsou dokonce zabudované přímo v administrativním rozhraní sociálních sítí. Bohužel v nich většinou najdete jen několik základních metrik, které se navíc z velké části vztahují pouze k vašemu firemnímu profilu.
Další možností jsou placené nástroje, které nabízí například Social Bakers, Sprout Socials a další. Díky nim sice získáte zajímavá data, ale pouze o několika málo subjektech. A navíc si za ně náležitě zaplatíte. Pro některé firmy to bude určitě dobrá investice, pro další spíše vyhozené peníze.
A právě pro druhou skupinu firem máme řešení – SINTERA Report.
Dlouhodobě sledujeme, měříme a vyhodnocujeme 5 000+ firemních profilů na dvou sociálních sítích. Je za tím spousta práce, proto jsme si řekli, že by byla škoda nechávat si všechna data jenom pro sebe. Slovo dalo slovo a v prosinci 2019 jsme spustili analytický nástroj pro každého – SINTERA Report.
Během několika desítek minut se SINTERA Reportem získáte dokonalý přehled o firmách ve vašem okolí, odvětví a dalších společnostech, které by pro vás mohly být inspirativní.
Odhalíte:
A ještě mnohem víc. Záleží pouze na vás, co všechno dokážete z dat vyčíst.
Zpočátku se sice možná budete cítit zavaleni informacemi, jakmile se ale v datech začnete trochu lépe orientovat, vytvoříte si ucelenější obraz o fungování sociálních sítí, a hlavně také o uživatelích, na které chcete prostřednictvím příspěvků cílit.
Právě znalost lidí, které chcete oslovit, je pro úspěch na sociálních sítích klíčová.
Pomocí dat ze sociálních sítí poznáte potřeby cílové skupiny, atmosféru v pracovním kolektivu, ale i jazyk, kterým mezi sebou hovoří.
Získáte důležitý úhel pohledu
Potom už bude mnohem snazší „ušít obsah“ na míru lidem, kteří jsou pro firmu relevantní.
A jak by řekl Horst Fuchs: „To stále není vše.“
Ze sociálních sítí získáte i data, která vám mohou pomoci zlepšit náborové procesy, zákaznickou péči anebo třeba inovovat některé pracovní postupy v souladu s praxí dlouholetých zaměstnanců.
Je důležité si uvědomit, že lidé na sociálních sítích doslova žijí. Baví se, píšou si s přáteli, komentují a hodnotí nejrůznější věci, hledají a sdílí informace, ale také si stěžují, nebo si krátí dlouhou chvíli. Sice jejich chování v on-line prostředí nemusí odpovídat tomu v reálném životě, ale pokud si tohle všechno uvědomujete, budou pro vás sociální sítě důležitým zdrojem informací.
Data ze sociálních sítí vám totiž odhalí další úhel pohledu, ke kterému byste se jinou cestou nedostali.
Social Media