EN

Novinky >> Social Media

Firma nemusí být na všech sociálních sítích. Vyberte tu pravou pro nábor

Zveřejněno 05.06.2020

Situace na pracovním trhu se mění. Před začátkem „koronakrize“ si firmy začaly uvědomovat, že klasické pracovní inzeráty na internetových portálech už nestačí. A není se čemu divit. Několik málo řádků textu může jen stěží zaujmout nastupující generace, které od firem očekávají méně formální a více autentický přístup. Ideálním řešením se zdají být sociální sítě, ale která je pro nábor nejvhodnější?

Odpověď není tak snadná. Podívejme se na sociální sítě nejdříve řečí čísel.

Počty uživatelů sociálních sítí v ČR

Data o počtech uživatelů sociálních sítí se vztahují ke květnu 2020.

  • Facebook má v České republice 5,83+ milionů aktivních uživatelů
  • Účet na Instagramu v ČR používá 2,62+ milionů lidí
  • LinkedIn si u nás pravidelně zapíná 1,78+ milionů uživatelů

Čísla potvrzují, co už většina lidí stejně moc dobře ví. Sociální sítě se staly nedílnou součástí našich životů. Bavíme se na nich, píšeme si s kamarády, sdílíme naše životní příběhy, komentujeme vyprávění ostatních, hledáme si informace… Prostě na nich doslova žijeme.

Neplatí už ani tvrzení, že na sociálních sítích jsou jenom mladí. Podle infografiky, kterou ve svém článku prezentuje Petr Michl, sociální sítě aktivně používá i 8 % českých seniorů nad 65 let.

Stejná infografika ukazuje, že Češi na sociálních sítích tráví v průměru 143 minut denně.

Opět se ale vracíme k původní otázce. Jaká sociální síť je nejlepší volbou pro nábor zaměstnanců?

Facebook je stálice, na LinkedInu získá HR cenná data a Instagram nemusí být ideální volba

Prezentovat firmu na všech sociálních sítích se sice na první pohled může zdát jako dobrý nápad, ve skutečnosti to ale zpravidla nedává smysl. Bylo by to zbytečně drahé.

Obecně platí, že Facebookem nic nezkazíte. Přestože se neustále mluví o strhujícím růstu nově vzniklých sociálních sítí, Facebook si dlouhodobě drží prvenství v počtu aktivních uživatelů. Už jenom z toho důvodu by na něm neměly chybět ani firmy. Pro Facebook hovoří i rozsáhlé možnosti používání placené reklamy. Poměrně snadno zacílíte reklamy tak, aby zasáhly relevantní publikum.

Jako ideální volba pro HR účely se nabízí i LinkedIn, který v posledních letech prošel zásadní proměnou. Už to není „jen“ sbírka životopisů. Z LinkedInu se stala plnohodnotná profesní sociální síť sloužící zaměstnancům, odborníkům na volné noze i firmám. Oproti Facebooku na LinkedInu najdete spíše odbornější obsah. Při hledání talentů určitě oceníte i prémiové funkce. Pro šikovného člověka je LinkedIn doslova studnice relevantních informací.

Instagram je sice populární sociální síť, která je na vzestupu, ale rozhodně nemusí být vhodnou volbou pro všechny společnosti. Hlavní roli totiž hraje vizuální obsah. Text je až na druhé koleji. Abyste byli úspěšní, musíte mít nejenom dostatek podnětů k focení a natáčení, ale také vybavení a šikovného člověka, který má dostatečné zkušenosti s mediální produkcí.

Určitě můžete vybírat i z dalších sociálních sítí. Je jich relativně dost. Namátkou třeba Twitter nebo Tik Tok, který v poslední době zažívá senzační růst. Podle nás se ale pro nábor hodí jen v relativně specifických situacích.

Udělejte si vlastní průzkum

Při vybírání vhodné sociální sítě pro HR byste měli zvážit ještě jeden důležitý faktor. Je na sociální síti vaše cílová skupina? Obecně se dá říct, že lidi s vyšší odborností najdete spíše na LinkedInu, mladé na Instagramu a na Facebooku můžete narazit úplně na každého.

Přesnější obrázek si však uděláte až na základě vlastního průzkumu.

Důležité informace můžete získat především od současných zaměstnanců a kandidátů, kteří se účastní výběrových řízení. Právě oni mají podobné charakteristiky jako ideální kandidáti, na které chcete cílit pomocí sociálních sítí.

Zkuste se dozvědět co nejvíce informací. Zjistěte, jaké sociální sítě používají, ale i jak je používají. Čím více poznatků získáte, tím bude pro vás v budoucnu snazší plánovat a tvořit obsah.

Otázky pokládejte buď osobně, nebo prostřednictvím dotazníků. Nezapomínejte ale všem důkladně vysvětlit, proč se na konkrétní informace ptáte. Dotazovaní by mohli mít podezření, že se proti nim něco chystá. Nikdo o sobě nechce dávat zbytečně moc informací, které by mohla druhá strana zneužít. Při sběru a vyhodnocování dat na to myslete.

Po rozklíčování sesbíraných informací byste už měli mít relativně dobrou představu, jaká sociální síť bude pro vaši firmu nejvhodnější. Kdybyste přesto potřebovali poradit, zpracovat analýzu konkurence anebo pomoci s prvními krůčky ve světě sociálních sítí, stačí napsat nebo zavolat.

Soustavně sledujeme, analyzujeme a vyhodnocujeme 5 000+ firemních profilů na dvou sociálních sítích. Rádi se podělíme o know how, abyste nemuseli na všechno přicházet sami.

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Social Media

4 body, ve kterých (menší) společnosti na sociálních sítích chybují

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Začněte na LinkedInu budovat síť kontaktů - efektivně a s přesnou vizí

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Nejlepší časy pro zveřejňování firemních LinkedIn příspěvků. Analyzovali jsme 9 685 postů

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Komplexní data o CZ/SK influencerech na Instagramu - květen 2020

celá zpráva