EN

Jak vyhodnocujeme TOP příspěvky, o kterých si pravidelně čtete na sociálních sítích?

Zveřejněno 11.11.2019

Sociální sítě jsou plné obsahu. Některé příspěvky fungují lépe, jiné hůře. Záleží na mnoha faktorech. Bez analytických nástrojů však má běžný social media specialist poměrně omezené možnosti, jak zjistit, co přesně dávat na sociální sítě, aby to přineslo kýžené výsledky.

Proto děláme pravidelné „výlovy“ sociálních sítí.

A v týdenních reportech potom ukazujeme, které příspěvky měly největší ohlas. Během několika minut tak máte možnost získat přehled, inspiraci a třeba i zpětnou vazbu, že ve firmě děláte sociální sítě na perfektní úrovni.

Analyzujeme přes 5 000 firemních profilů na LinkedInu a Facebooku 

Vyhodnocení nejlepších příspěvků pravidelně obohacujeme o stručný „rozbor“, proč je podle nás příspěvek mezi uživateli sociálních sítí úspěšný.

A podle jakých kritérií vůbec vybíráme?

Aktuálně máme v databázi přes 2 500 LinkedIn profilů a více než 2 500 firemních facebookových stránek, které průběžně monitorujeme, analyzujeme a vyhodnocujeme. Počet sledovaných firem ale neustále roste, protože do našeho nástroje přidáváme další a další společnosti.

Rozhodně to tedy nejsou konečná čísla.

Zaměřujeme se hlavně na B2B profily a firemní profily na sociálních sítích určené k náboru, ale občas u nás najdete i klasické B2C.

V hodnocení zohledňujeme počet fanoušků/followerů a interakcí

Aby bylo hodnocení spravedlivé (a relevantní), vytvořili jsme několik kategorií.

Tři kategorie jsme zastřešili názvem „lehké váhy“. Je to souhrnné označení pro kategorie 100 – 499 fanoušků/followerů, 500 – 999 fanoušků/followerů a 1 000 – 4 999 fanoušků/followerů.

Další kategorie jsme si interně pojmenovali "střední a těžké váhy“. Najdete v nich firemní profily, které mají 5 000 až 9 999 fanoušků/followerů a 10 000+ více fanoušků/followerů.

Vysvětlení kategorií máme úspěšně za sebou. A teď k tomu nejdůležitějšímu. Jak hodnotíme úspěšnost příspěvků?

Jednoduše.

Vezmeme všechny příspěvky za sledované časové období (= konkrétní týden) a podle hodnoty post interactions (= Sečteme reakce, komentáře a sdílení u každého postu zvlášť. Výsledné číslo vydělíme počtem fanoušků nebo followerů v závislosti na sociální síti.) určíme nejúspěšnější příspěvky.

V „lehkých váhách“ uvádíme první tři příspěvky v každé kategorii.

Ze "středních a těžkých vah" vybíráme jeden příspěvek, který nás nejvíce zaujal.

Něco se chystá, buďte ve střehu!

Pokud se zajímáte o sociální sítě, máme pro vás dobrou zprávu.

Jak jsme psali výše, máme k dispozici velké množství dat. Průběžně monitorujeme, analyzujeme a vyhodnocujeme více než 5 000 firemních profilů na dvou sociálních sítích. A byla by podle nás škoda nepodělit se o některé zajímavé informace.

Pravidelné příspěvky o sociálních sítích pro vás budeme chystat dál. Brzy ale zpřístupníme i bezplatný analytický nástroj SINTERA Report, ve kterém si snadno uděláte vlastní jednoduchou analýzu sociálních sítích, která vám odhalí třeba to, jak si vedete v porovnání s ostatními firmami.

Momentálně dolaďujeme poslední detaily.

Tak co? Těšíte se na SINTERA Report? ❤ Nic podobného na českém internetu zatím nenajdete! A už vůbec ne zadarmo.

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Social Media

4 body, ve kterých (menší) společnosti na sociálních sítích chybují

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Začněte na LinkedInu budovat síť kontaktů - efektivně a s přesnou vizí

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Nejlepší časy pro zveřejňování firemních LinkedIn příspěvků. Analyzovali jsme 9 685 postů

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Komplexní data o CZ/SK influencerech na Instagramu - květen 2020

celá zpráva