Zveřejněno 06.04.2020
Studie na webu Nielsen uvádí, že 92 % lidí věří doporučením od rodiny, přátel nebo kolegů z práce více než reklamním sdělením. Průzkum společnosti Bright Local zase poukazuje na fakt, že 88 % lidí důvěřuje hodnocením na internetu od ostatních uživatelů. A podobné principy platí i v oblasti personalistiky.
Lidé mají tendenci věřit více lidem než společnostem, proto je dobré, když se do komunikace na sociálních sítích zapojí zaměstnanci.
Pokud zaměstnanci dávají chováním na sociálních sítích najevo spokojenost ve společnosti a podporují firemní politiku, je to velice silný impuls směrem k uchazečům o práci. A příspěvky se také mnohem snáze rozšíří mezi cílové publikum.
Jak to ale udělat, aby zaměstnanci začali podporovat společnost na sociálních sítích?
Rozhodně zaměstnance do ničeho nenuťte
Uvědomte si, že současní zaměstnanci jsou věrným odrazem vaší cílové skupiny. Jestli chcete oslovit lidi s podobnými pracovními zkušenostmi, dovednostmi a způsobem života, musíte zveřejňovat příspěvky, které budou zajímat i současné zaměstnance.
Pokud se s příspěvky ztotožní, bude velice pravděpodobné, že na ně budou přirozeně reagovat a šířit mezi své známé. Kdybyste ale zaměstnance do reakcí nutili, pravděpodobně dosáhnete spíše odporu a opačného efektu, než potřebujete.
Před zveřejněním příspěvku byste si měli položit také jednoduchou otázku: „Chtěl/a bych post sdílet s přáteli?“
Buďte pozitivní, inspirujte a prokažte odbornost
Denně se na lidi z médií doslova valí negativní informace. Korupce, dopravní neštěstí nebo různé přírodní katastrofy (teď třeba zrovna virová pandemie). Do toho si připočítejte běžné strasti každodenního života.
Je toho prostě více než dost. Udělejte lidem na sociálních sítích oázu pozitivního myšlení a inspirace, do které se budou rádi vracet, aby si přečetli něco pěkného, co je pohladí po duši.
TIP: Nevíte, o čem psát? Nakoukněte ke konkurenci a zjistěte, co na sociálních sítích funguje. Pomocí SINTERA Reportu budete mít všechna důležitá data na jednom místě. Základní verze je ZDARMA.
Vyprávějte příběhy o úspěšných zaměstnancích. Ukažte, jak se ke své práci dostali. Co přesně dělají. A čeho už stihli dosáhnout. Zaměstnanci se rádi pochlubí svou odborností, uživatelé zas ocení autentické vyprávění a společnost získá „lidskou tvář“.
Dobrou volbou jsou také příspěvky, které jsou zábavné a zároveň populárně naučné. Máte ve firmě lis? Inspirujte se YouTube kanálem Hydraulic Press Channel, který má přes 2,4 milionů odběratelů.
Anebo vymyslete něco úplně jiného. Příležitostí je více než dost.
Motivujte zaměstnance, ať se sami zapojí do tvorby obsahu
Lidé si rádi přečtou (prohlédnou) něco od lidí, se kterými se znají. Zkuste vymyslet nějakou rubriku, do které by se mohli zapojit i zaměstnanci.
Klidně můžete zkusit vyhlásit soutěž o nejlepší fotku zaměstnanců ve volném čase, netradiční pohled na firemní budovu, nebo o nejlepší básničku k nastupujícímu ročnímu období. Nejlepší výtvory zveřejněte na sociálních sítích a uvidíte, jakou odezvu najednou získáte.
Někteří zaměstnanci si navíc uvědomí, že aktivitou na sociálních sítích mohou něco získat i pro sebe. Někomu vystupování na sociálních sítích může dopomoci ke kariérnímu postupu, jiný se zase stane mezi kolegy vyhlášeným vtipálkem, který nezkazí žádnou srandu. A další si zvýší zisky z prodeje medu, protože se spolupracovníci z příspěvků dozví, že ve volném čase včelaří.
Social Media