EN

Kolik můžete najít lidí na hledanou pozici? - HR analytika náborového potenciálu

Zveřejněno 08.02.2018

Na první pohled to možná zní složitěji, než to ve skutečnosti je. HR analytika náborového potenciálu poskytuje potřebné informace nejen v případě, kdy je nutné co možná nejdříve rozšířit stávající tým, umí pomoci i v horizontu delším, typicky při zakládání nových oddělení nebo třeba před plánovaným nákupem nových technologií.

Existuje okamžitá možnost podívat se na lidské zdroje, které jsou v preferovaném regionu a profesní oblasti k dispozici.

Je-li nutné rozšířit stávající výrobu nebo uvést nový produkt, lze relativně snadno zjistit potřebné informace o možnostech výrobních technologií a jejich dostupnosti. Celkem snadno najdeme a oslovíme dodavatele, můžeme se jich zeptat, zdali konkrétní požadavek jsou schopni splnit a vše dodat v potřebném čase. Ihned víme, zdali je příslušná technologie schopná budoucích rozšíření a zda ji bude možné smysluplně začlenit do technologie stávající. Toto je z pohledu získávání potřebných informací relativně snadné.

O poznání stručnější informace míváme o lidských zdrojích, zde samozřejmě dokážeme pracovat s informacemi o schopnostech interních zdrojů, tedy svých zaměstnanců.

Komplikace mohou nastat, pokud vlastní zaměstnanci nestačí a je třeba přijmout další síly, aby se zamýšlenou technologií pracovaly a vytěžily z ní maximum. O těchto lidech nevíme vůbec nic. V jejich existenci můžeme především doufat, protože informace nebývají dostupné.

A přitom bychom toho mohli vědět opravdu hodně.

Můžeme se dopředu podívat na to…

...kolik potřebných specialistů bydlí nebo pracuje v dojezdové vzdálenosti (pokud nebydlí, zdali ve vzdálenějších regionech existují jedinci, jejich mobilita je vysoká byla by možná jejich relokace).

…v jaké společnosti na kterých pracovních pozicích dnes tito lidé pracují. A nejen to. Můžeme se podívat i mírů fluktuace a délku předchozích pracovních poměrů.

…zdali existuje potenciál u alespoň u skupiny těchto lidí k postupnému přijímání odpovědnosti pro možnost svěřovat jim stále komplexnější zadání. Disponují-li tímto potenciálem, za jako dlouho můžeme očekávat, že jej naplní.

…zdali máme trvat na vysokoškolském vzdělání nebo rovnou otevřeme dveře i středoškolákům, abychom na osobní setkání měli vůbec koho pozvat.

…zdali s nimi můžeme rovnou počítat pro spolupráci s kolegy ze zahraničních poboček nebo zákazníky z různých koutů země.

…konkrétní jména a kontaktní údaje těch, kteří nás zajímají!

Toto všechno dnes ve valné míře nevyužíváme a přitom bychom mohli.

 

Samozřejmě lze zjistit mnohem více, data jsou již k dispozici. Jde jenom o to, jak zní Vaše otázky.

Pokud Vás zajímá konkrétní podoba reportu, můžete si jej rovnou stáhnout zde.

Příjemné čtení 

 

Pavel

Článek obsahuje soubor ke stažení

Získat ho můžete na odkazu vpravo.

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Social Media

4 body, ve kterých (menší) společnosti na sociálních sítích chybují

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Začněte na LinkedInu budovat síť kontaktů - efektivně a s přesnou vizí

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Nejlepší časy pro zveřejňování firemních LinkedIn příspěvků. Analyzovali jsme 9 685 postů

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Komplexní data o CZ/SK influencerech na Instagramu - květen 2020

celá zpráva