Zveřejněno 08.02.2018
Na první pohled to možná zní složitěji, než to ve skutečnosti je. HR analytika náborového potenciálu poskytuje potřebné informace nejen v případě, kdy je nutné co možná nejdříve rozšířit stávající tým, umí pomoci i v horizontu delším, typicky při zakládání nových oddělení nebo třeba před plánovaným nákupem nových technologií.
Existuje okamžitá možnost podívat se na lidské zdroje, které jsou v preferovaném regionu a profesní oblasti k dispozici.
Je-li nutné rozšířit stávající výrobu nebo uvést nový produkt, lze relativně snadno zjistit potřebné informace o možnostech výrobních technologií a jejich dostupnosti. Celkem snadno najdeme a oslovíme dodavatele, můžeme se jich zeptat, zdali konkrétní požadavek jsou schopni splnit a vše dodat v potřebném čase. Ihned víme, zdali je příslušná technologie schopná budoucích rozšíření a zda ji bude možné smysluplně začlenit do technologie stávající. Toto je z pohledu získávání potřebných informací relativně snadné.
O poznání stručnější informace míváme o lidských zdrojích, zde samozřejmě dokážeme pracovat s informacemi o schopnostech interních zdrojů, tedy svých zaměstnanců.
Komplikace mohou nastat, pokud vlastní zaměstnanci nestačí a je třeba přijmout další síly, aby se zamýšlenou technologií pracovaly a vytěžily z ní maximum. O těchto lidech nevíme vůbec nic. V jejich existenci můžeme především doufat, protože informace nebývají dostupné.
A přitom bychom toho mohli vědět opravdu hodně.
Můžeme se dopředu podívat na to…
...kolik potřebných specialistů bydlí nebo pracuje v dojezdové vzdálenosti (pokud nebydlí, zdali ve vzdálenějších regionech existují jedinci, jejich mobilita je vysoká byla by možná jejich relokace).
…v jaké společnosti na kterých pracovních pozicích dnes tito lidé pracují. A nejen to. Můžeme se podívat i mírů fluktuace a délku předchozích pracovních poměrů.
…zdali existuje potenciál u alespoň u skupiny těchto lidí k postupnému přijímání odpovědnosti pro možnost svěřovat jim stále komplexnější zadání. Disponují-li tímto potenciálem, za jako dlouho můžeme očekávat, že jej naplní.
…zdali máme trvat na vysokoškolském vzdělání nebo rovnou otevřeme dveře i středoškolákům, abychom na osobní setkání měli vůbec koho pozvat.
…zdali s nimi můžeme rovnou počítat pro spolupráci s kolegy ze zahraničních poboček nebo zákazníky z různých koutů země.
…konkrétní jména a kontaktní údaje těch, kteří nás zajímají!
Toto všechno dnes ve valné míře nevyužíváme a přitom bychom mohli.
Samozřejmě lze zjistit mnohem více, data jsou již k dispozici. Jde jenom o to, jak zní Vaše otázky.
Pokud Vás zajímá konkrétní podoba reportu, můžete si jej rovnou stáhnout zde.
Příjemné čtení
Pavel
Získat ho můžete na odkazu vpravo.
Social Media