EN

Od začátku po současnost. Kariérní Facebook Notina

Zveřejněno 06 05 2019

Jestli nemáte na svém kariérním Facebooku statisíce fanoušků, nemusíte se děsit. Dokonce ani Notino (dříve parfums.cz) nemá na náborovém profilu na Facebooku velkou fanouškovskou základnu. A to je společnost, která už dávno přerostla české poměry. Prodává parfémy a kosmetiku do více než 20 zemí světa. 
 

Notino má na hlavním Facebookovém profilu (pro Českou republiku) přes 158 tisíc fanoušků, proto se může zdát trochu zvláštní, že kariérní Facebook Notina (s názvem pracujpronas.cz) má jen lehce přes 1 250 fanoušků.

Ale vysvětlení je docela racionální. 

Lidí, kteří si chtějí koupit parfémy nebo kosmetiku je mnohonásobně více než potenciálních zájemců o práci ve společnosti Notino. 

Je ale důležité si uvědomit sílu sociálních médií. Dokonce i kariérní stránka s několika stovkami (v lepším případě tisíci) fanoušků je z hlediska náboru velmi zajímavá. Dobře napsaným příspěvkem totiž oslovíte nejenom fanoušky kariérního profilu na Facebooku, ale i jejich facebookové přátele. A čísla rázem rostou. Někdy dokonce exponenciálně. Proto se v konečném důsledku informace dostane až k překvapivému počtu lidí.

Někdo by mohl namítnout: „Proč bychom nenapsali inzerát přímo na hlavní facebookový profil? Je tam přeci více lidí. A to znamená větší dosah.“ Úvaha je to na jednu stranu správná. Na druhou stranu si musíme uvědomit, že fanoušci hlavního profilu mají jiná očekávání. Chtějí nakupovat. Dovědět se více o produktech. Soutěžit. Vidět příběhy šťastných zákazníků. Bavit se.

Inzerát by zkrátka neměl požadovaný účinek. 

Nehledě na to, že úspěšná kariérní stránka na Facebooku by neměla být jen nástěnkou na inzeráty. Měla by mít více kategorií příspěvků, které pomohou navodit potřebnou atmosféru a potenciálním kandidátům zprostředkují přínosné informace. 

100 fanoušků za týden

V Notinu o tom vědí, a proto 31. května 2016 založili kariérní stránku na Facebooku s názvem pracujpronas.cz. 

A už o týden později se radovali z pokoření prvního milníku. Získali prvních 100 fanoušků.

Během měsíce a půl se v Notinu dočkali dalšího úspěchu. Dosáhli na metu 300 fanoušků. 

V období krátce po založení se Notinu dařilo získávat fanoušky velmi efektivně. K zisku 300 fanoušků stačilo zveřejnit jen 34 příspěvků, což znamená, že jeden post přilákal téměř 9 fanoušků. 

Ale jak už to tak bývá, následovalo zpomalení růstu. 

Než v Notinu vyrostli z 300 na 500 fanoušků, museli zveřejnit dalších 67 příspěvků. A to znamená, že jeden příspěvek získal kariérní stránce na Facebooku v průměru necelé 3 fanoušky. 

A právě to je kritická chvíle. Méně přesvědčení lidé mohou začít pochybovat o efektivitě náborových stránek na sociálních sítích. V myslích mají úspěšné profily, které mají statisíce fanoušků. A logicky by se chtěli dostat na jejich úroveň. Ale neuvědomují si, že vybudovat úspěšnou kariérní stránku na Facebooku je něco jiného než vytvoření stránky, která má sloužit k podpoře prodeje, informování a zábavě. 

Pracujpronas.cz roste průměrně o více než 300 fanoušků ročně

Není se čemu divit, že odpovědní pracovníci v podobné situaci zvažují, jestli má smysl investovat do obsahu pro několik stovek potenciálních kandidátů. 

Ale podle nás to smysl má. 

Stačí se podívat na další vývoj profilu pracujpronas.cz. 

Růst se nezastavil. Naopak. Nárůst fanoušků se po „kritickém“ období opět zvýšil. K překonání hranice 750 fanoušků stačilo 57 příspěvků. A podobným tempem roste fanouškovská základna až do současnosti. 

Dnes má Notino na kariérním Facebooku pracujpronas.cz více než 1260 fanoušků. A to už je na české poměry docela zajímavé číslo.

Pokud bude pokračovat ve zveřejňování zhruba 100 příspěvků ročně, jako doposud, je velmi pravděpodobné, že bude fanouškovská základna růst průměrně o více než 300 fanoušků za rok i v budoucnu. 

Nastíněný růst rozhodně není nic nereálného. Někteří správci kariérních profilů nám ukazují, že je možné růst rychleji. Dokonce i mnohem rychleji. Skvělým příkladem je profil Kariéra v innogy, který v posledních měsících zaznamenal doslova raketový nárůst. A stačilo jen změnit styl komunikace. Ostatně. Přesvědčit se o tom můžete sami v naší analýze

Co si z našeho článku odnést?

Abychom shrnuli klíčová sdělení. Hlavní profil značky na Facebooku bude oproti kariérní stránce na stejné sociální síti dosahovat ve většině případů diametrálně odlišných výsledků. Ale na tom není nic hrozného. Je zcela přirozené, že potenciálních kandidátů na pracovní pozice je často podstatně méně než koncových zákazníků. 

A právě z toho důvodu je mnohem těžší rozšiřování fanouškovské základny. K tomu musíte přihlédnout při hodnocení úspěšnosti kariérního profilu. 

Budování kariérní stránky na sociální síti je dlouhodobý (a nikdy nekončící) proces, který se ale postupně začne více a více vyplácet. Souvislé zveřejňování příspěvků si žádá stále přibližně stejné úsilí, ale s rostoucím počtem fanoušků mají příspěvky mnohem větší dosah.

Důležité je začít. 

Není náhoda, že významné společnosti už facebookové stránky pro náborové účely mají. Je to investice, která se v budoucnu několikrát vrátí. 

Poznámka k analýze:
Analyzovaná data se vztahují k období od 31. 5. 2016 do 22. 4. 2019.
V analýze jsme se zabývali facebookovými profily Notino (CZ) a pracujpronas.cz. 

Založení facebookové karierní stránky pracujpronas.cz 31. 5. 2016
100 fanoušků 6. 6. 2016
300 fanoušků 20. 7. 2016
500 fanoušků 3. 3. 2017 
750 fanoušků 30. 8. 2017
1 000 fanoušků 19. 6. 2018
1 260 fanoušků 22. 4. 2019

 

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Příběh o statečném řidiči a spolehlivé technice. Jak TATRA získala pozornost na Facebooku?

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Odpovědi na problémy, které provází B2B společnosti na sociálních sítích

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

B2B společnosti a obsah na sociálních sítích. Jak oslovit potenciální zaměstnance?

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

ArcelorMittal Ostrava na sociálních sítích zaujal vizuály a informativními příspěvky

celá zpráva