Zveřejněno 20.11.2019
Kraje na facebookových stránkách zveřejňují množství aktualit z regionů. Fanoušci si mohou užívat nekonečný proud fotografií a informací o kulturních akcích, rekonstrukcích, festivalech, aktuálním počasí, návštěvách známých osobností, sportovních událostech a mnoha dalších tématech.
Během analyzovaného období zveřejnil každý kraj v průměru 725 příspěvků, což znamená, že za rok dohromady vypublikovaly 10 150 postů.
U fanoušků vzbudil největší ohlas příspěvek Moravskoslezského kraje z 8. listopadu 2018, ve kterém správci krajského profilu sdíleli krátký film o proměně přehrady Šance v Beskydech. Video si připsalo přes 180 tisíc zhlédnutí a téměř pět tisíc interakcí (= součet reakcí, komentářů a sdílení). Prohlédnout si ho můžete tady.
Většina příspěvků si ale získala podstatně menší pozornost. V průměru si krajské posty připisují 44 interakcí.
A které kraje měly největší zastoupení v TOP 1 000 příspěvcích podle součtu reakcí, komentářů a sdílení? Podívejte se do přehledného grafu.
Zmínku v textu si zaslouží i Zlínský kraj. Sice má zatím ze všech krajů nejmenší fanouškovskou základnu, ale roste raketovou rychlostí. Meziročně získal 118 % fanoušků.
Zlínskému kraji se navíc daří vybudit fanoušky k slušné aktivitě. Hodnota engagementu zlínské facebookové stránky je 2,29 %, což je o 1,44 % nad průměrem. A zároveň to znamená, že je v tomto ukazateli nejlepší ze všech krajů.
Rozhodně bude zajímavé sledovat, jak se bude Zlínskému kraji dařit na Facebooku v budoucnu.
Zapomínat nesmíme ani na Prahu, která je v mnoha ohledech (pravděpodobně) nedostižná. Na druhou stranu je férové zmínit, že dominantní postavení Hlavního města Prahy má ještě jeden důvod. Facebooková stránka Praha.eu slouží jako informační médium pro město i kraj.
Naproti tomu, ostatní krajská města mají vlastní „městskou“ a „krajskou“ facebookovou stránku. Pozornost fanoušků se tedy tříští mezi dvě facebookové stránky.
Hodila by se vám analýza sociálních sítí na míru? Napište nám.
Poznámka k analýze:
Analyzovaná data se vztahují k období od 16. října 2018 do 15. října 2019.
Social Media