EN

Přes 300 tisíc zhlédnutí! KPMG v prvním kvartále 2019 oslnilo náborovým videem

Zveřejněno 16 04 2019

Profil KPGM v letošním roce zazářil, ale opravdovou hvězdou z dlouhodobého hlediska není. Sice má stále nejpočetnější fanouškovskou základnu, ale náskok na konkurenty z oboru se postupně zmenšuje.  V prvním kvartále 2019 se potvrzoval dlouhodobý trend. Deloitte. Dlouho nic. A až potom KPMG a PricewaterhouseCoopers zhruba na stejné úrovni. Nakonec se ale podařilo extrémně úspěšné video, které celou situaci zvrátilo. A z KPMG je rázem vítěz prvního čtvrtletí 2019. 

Jestli si chce KPMG na Facebooku udržet pozici, jedno úspěšné video je z dlouhodobého hlediska určitě nezachrání. 

Jak si povede KPMG, Deloitte a PwC na Facebooku v budoucnosti? 

To zatím nevíme. Ale o posledním kvartále toho víme dost. 

Video, které rezonuje několik týdnů

„Rozhled. Znalosti a zkušenosti, které ti nikdo nevezme.“ Přesně to podle videa nabízí společnost KPMG, u které vyrostete ve skutečnou hvězdu. Je to velmi abstraktní, ale přesto se autorům videa podařilo vše perfektně zhmotnit. Vtipně, stručně a líbivě.

Video rozhodně na první pohled nevypadá jako reklama. Má vlastní příběh. Atmosféru. Emoce. Styl. Působivý voice over. A pravděpodobně ještě mnoho dalších prvků, které napomáhají úspěchu.

Náborové video neinformuje diváka o konkrétních nabídkách, pozicích a číslech. Hlavním posláním evidentně bylo vzbuzení zájmu. Rozšíření povědomí o KPMG mezi velkou skupinu lidí. A v samotném závěru video „pouze“ nasměruje potenciální uchazeče o práci v KPMG na náborový web, kde už se dozví víc. 

Dala by se rozebrat i lingvistická část videa, protože hezky pracují třeba se slovem INSTAntní (Insta = zkrácená podoba názvu sociální sítě Instagram), ale to bychom šli už moc do hloubky. 

Pro účely naší analýzy je důležitější, že video vzbudilo opravdu mimořádný rozruch. 

  • Přes 300 tisíc zhlédnutí na Facebooku od 21. 2. 2019
  • 1 234 interakcí (součet reakcí, komentářů a sdílení) na Facebooku
  • Během 3 týdnů nárůst facebookového profilu KPMG o více než 200 fanoušků

Abyste mohli docenit sílu náborového videa musíme dodat ještě aspoň 3 další informace. Profil KPMG má aktuálně přibližně 6 250 fanoušků. Celkově 2. nejúspěšnější příspěvek v analyzovaném období patří profilu Deloitte a získal 407 interakcí (součet reakcí, komentářů a sdílení). A aritmetický průměr interakcí všech příspěvků v analyzovaném období odpovídá hodnotě 55,3. Kdybychom úspěšné video vynechali, průměr by se snížil dokonce na 42,6.

A měli bychom dodat ještě jeden důležitý postřeh, který by neměl v přívalu informací zapadnout. Náborové video KPMG má vertikální formát. Co to znamená? Je točené primárně pro mobilní telefony.
 

Kanceláře budí pozornost 

Pokud si odmyslíme video, které dosáhlo čísel úplně z jiného světa, nejúspěšnější byly příspěvky věnující se kancelářím a pracovním prostorům obecně. A to napříč všemi třemi profily. 

Deloitte se stěhovalo do nových prostor, proto měli na svém profilu celkem 6 příspěvků, ve kterých se loučili se starou budovou a představovali nové pracoviště. Fanoušci si mohli prohlédnout moderní působiště hned několika způsoby. Prostřednictvím fotografií, videa a virtuální prohlídky.  

Podstatně méně místa dostalo téma pracovních prostor na profilech PwC (2 příspěvky) a KPMG (1 příspěvek). 

Podle čísel se to však jeví jako promarněná příležitost. Příspěvky se zmiňovanou tematikou pravidelně získávaly největší počty reakcí, komentářů a sdílení. Kdyby se navíc správcům profilů podařilo ukázat moderní prostory nenásilnou formou prostřednictvím autentického příběhu, určitě by se setkali s úspěchem. 

KPMG, Deloitte i PwC má na Facebooku vlastní strategii

Správci profilu Deloitte ve sledovaném období postovali nejvíce příspěvků (celkem 42), které jsme dokázali roztřídit do 9 kategorií. Deloitte však na svém facebookovém profilu nejčastěji píšou o pořádaných akcích (celkem 23 příspěvků), na které umí dělat opravdu pěkné videopozvánky. 

Celkově na nás z příspěvků dýchal důraz na moderní technologie, odbornost a vizuální efekt. 

V KPMG vsázeli hlavně na obsah pro potenciální kandidáty. A to především z řad studentů. Právě na ně cílilo 20 příspěvků, což je více než polovina. Několik dalších příspěvků se věnovalo výsledkům odborných studií a úspěchům společnosti. Nicméně. Obsah byl v porovnání s Deloitte hodně monotónní. Oproti konkurenci je navíc vidět i znatelný rozdíl v údernosti textu.

Naproti tomu se KPMG náramně povedlo náborové video, které doslova zastínilo všechny ostatní příspěvky. Potenciál vidíme i ve vtipných, ale vkusných postech. V analyzovaném období jsme objevili jen jeden příspěvek, který měl za cíl hlavně pobavit. Byl na profilu KPMG. A sklidil úspěch. Připsal si 224 interakcí (součet reakcí, komentářů a sdílení).

PwC postuje podstatně méně. V analyzovaném období pustili do světe Facebooku jenom 18 příspěvků. A z toho byly jen dvě videa. Obsah je ale rozmanitý. Rozdělili jsme ho hned do 7 kategorií. Je ale docela zvláštní, že největší zastoupení měla kategorie přímých pracovních nabídek. V těchto příspěvcích se nám líbila práce s textem. Správci v několika větách dokázali prodat sílu brandu a vlastní exkluzivitu.

Dokonce i další příspěvky neprezentují „jen“ úspěch PwC, ale ukazují, že dělají něco, co má smysl i v praxi. A je jedno, jestli v příspěvku zmiňují vlastní herní simulaci hackerského útoku, která vzbudila zájem i v zahraničí, nebo aplikaci pro vyúčtování služebních cest.

KPMG, Deloitte a PwC v dlouhodobém horizontu

Karty jsou sice rozdány, ale Deloitte s nimi hraje na Facebooku dlouhodobě nejlépe. V minulosti měli nejhorší výchozí pozici, ale postupně se jejich profil dere dopředu. Na přelomu roku 2016/2017 přeskočili v počtu fanoušků profil PwC. A postupně se dotahují na profil KPMG. Rozdíl už je necelých 900 fanoušků.

Deloitte se daří i v dalších ukazatelích. Publikují více videí, mají u příspěvků větší engagement a celkově získávají i více interakcí. 

Někdy se objeví výkyv, ale ten udělá na dlouhodobém trendu jen malou vlnku. 

Inspirace pro ostatní segmenty

Rozhodně se nevyplatí paušalizovat. Každé odvětví se na sociálních sítích prezentuje jinak. Má odlišnou cílovou skupinu. Jinou komunikační strategii. A rozdílné cíle.

Ale i tak se najdou informace, které pomohou napříč všemi odvětvími. 

Naši pozornost v této analýze upoutala videa. Největší úspěch sklidilo náborové video od KPMG, ale i ostatní videa byla velmi zajímavě zpracovaná. Součástí bylo mluvené slovo, a někdy dokonce i výstup před kamerou. Videa ve většině případů dokázala vyvolat potřebnou atmosféru. 

Moc se nám líbily i videopozvánky na akce od společnosti Deloitte. Ústřední postavou byl vždy jeden z odborníků, který osobně zval na událost. Působilo to na nás vřelým a osobním dojmem.

Na profilu PwC nás zaujaly texty u příspěvků, které plnily roli pracovních inzerátů. A naši pozornost upoutalo i to, že i s menším počtem postů dokážou v PwC dosahovat zajímavých výsledků. 

A to nejdůležitější jsme si nechali na závěr. Dokonce i s profilem, který má jen lehce přes 6 000 fanoušků dokážete udělat pořádný rozruch. Správně udělaný obsah (dokonce i náborové video) se prostřednictvím sociální sítě může s minimálními náklady dostat k opravdu hodně lidem. V tom je síla sociálních médií! Objevte ji s námi


Poznámka k analýze:
Analyzovány byly facebookové profily Deloitte Czech republic, KPMG Česká republika, PwC Česká republika
Data se vztahují k období od 1. 1. 2019 do 31. 3. 2019. Pro lepší vysvětlení jevů byly zohledněny i dlouhodobější trendy. 

 

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Příběh o statečném řidiči a spolehlivé technice. Jak TATRA získala pozornost na Facebooku?

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Odpovědi na problémy, které provází B2B společnosti na sociálních sítích

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

B2B společnosti a obsah na sociálních sítích. Jak oslovit potenciální zaměstnance?

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

ArcelorMittal Ostrava na sociálních sítích zaujal vizuály a informativními příspěvky

celá zpráva