Zveřejněno 04.11.2019
Během roku proběhlo médii opravdu hodně informací. Televizní obrazovky informovaly o MS v hokeji, brexitu a nedávno také o smutné události – odchodu Karla Gotta do hudebního nebe. Mediální produkce se ale neomezuje pouze na zpravodajství a publicistiku, proto bylo v televizích i plno zábavních, edukačních a informativních pořadů. A jak si vedly televizní stanice na sociální síti Facebook?
„Chcete vidět mrtvoly? Vyfotit si je? Pojďte,“ promlouval drsně a neodbytně německý policista k českému řidiči, který si v koloně z pohodlí automobilu fotil smrtelnou nehodu.
Policista v reportáži později vysvětluje, že pokuta téměř 130 euro není dostatečná, protože v řidiči nezanechá adekvátní dojem. Částku zaplatí a na událost si časem už ani nevzpomene. Naproti tomu, když bude konfrontován s krutou realitou a uvidí neštěstí na vlastní oči, bude to šok, který si zapamatuje do konce života.
Jednání německého policisty uživatelé na facebookové stránce ČT24 převážně chválí.
Celkem si příspěvek vysloužil přes 47 tisíc reakcí, 4 200 komentářů a 47 tisíc sdílení. Připsal si také přes 4,2 milionu zhlédnutí.
Příspěvek si můžete prohlédnout zde.
Čerstvé informace si mohou fanoušci přečíst na facebookové stránce zpravodajské stanice ČT24, která zveřejňuje v průměru 24 příspěvků denně. Když se ale děje něco důležitého, je smršť informací ještě intenzivnější.
Není to ale jediná televizní stanice, která své fanoušky zásobuje velkým počtem příspěvků.
Podobně často publikuje posty i Prima COOL a TV Nova.
Kdyby vás zajímal celkový průměr, pak televizní stanice na Facebooku v průměru zveřejňují téměř 5 příspěvků denně. Pokud bychom se zaměřili jen na TOP 10 nejčastěji přispívajících, byl by průměr dokonce téměř 13 příspěvků denně.
V poměru k ostatním odvětvím patří televizní stanice v tomto ukazateli do úzké špičky.
Veřejnoprávní média občas působí trochu zkostnatěle, ale na sociálních sítích to rozhodně neplatí. Minimálně facebookovým stránkám ČT24 a ČT Sport se daří opravdu dobře a komerční konkurenci doslova válcují. Sice nemají nejvíce fanoušků (aspoň zatím), ale dokáží své publikum vybudit k nadstandardní aktivitě.
Ale dost bylo řečí. Podívejte se na kompletní statistiky. A kdyby vás zajímalo ještě něco navíc, kontaktujte nás.
Chcete analýzu sociálních sítí na míru? Kontaktujte nás.
Poznámka k analýze:
Analyzovaná data se vztahují k období od 7. října 2018 do 6. října 2019.
Social Media