EN

6+6 praktických tipů na obsah, který přitáhne pozornost na firemní LinkedIn profil

Zveřejněno 31.01.2020

Obohaťte firemní LinkedIn profil o další typy příspěvků. Pomocí SINTERA Reportu jsme našli a zanalyzovali úspěšné zahraniční posty roku 2019. Do článku jsme vybrali 6 konkrétních LinkedIn příspěvků a doplnili jsme je o několik užitečných rad a tipů, díky kterým podobné příspěvky na sociální sítě zvládnete připravit i pro vaši firmu.

Nestlé myslí na přírodu. Do úklidu odpadků se zapojily i rodiny zaměstnanců

Ochrana životního prostředí, udržitelný rozvoj a omezení dopadu civilizace na přírodu. „Zelená“ témata v posledních letech získávají velkou pozornost. Věnují se jim média, politici i lidé na sociálních sítích.

Bohužel se ale na světě najde stále hodně lidí, kteří svým chováním zatěžují přírodu více než je nutné. Asi je zbytečné se dále rozepisovat. Každý z nás už určitě navštívil nějaké opravdu krásné místo, které bylo „vyzdobené“ odpadky. 

Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/2tYhfLb

Nestlé se rozhodlo přiložit ruku k dílu a aspoň částečně přírodě pomoci. Zorganizovalo akci pro zaměstnance a jejich rodiny, během které se společnými silami snažili odstranit odpadky z oblasti Lac Léman.

Průběh akce si můžete prohlédnout v úspěšném LinkedIn příspěvku, který se skládá z 34sekundového videa a krátkého textu.

Od uživatelů sociální sítě si post vysloužil celou řadu kladných reakcí. A není se čemu divit. Sluníčko, usmívající se děti a dobrý úmysl, který vedl k perfektně odvedenému úklidu atraktivní lokality. Přesně díky těmto faktorům na nás pozitivní energie z příspěvku doslova vyzařuje.

TIP: Sázení stromků. Sbírání plastových obalů a dalšího smetí z okolní přírody. Zefektivnění výroby, aby vznikalo méně odpadu. Ekologie je vděčné téma, o kterém se dá vymyslet celá řada příspěvků na sociální sítě. Environmentální tematika firmě také přináší kladné body u široké veřejnosti. A většina příspěvků na toto téma je navíc v podstatě zadarmo.  

Blikátka, drátky a větráky. Nakoukněte prostřednictvím sociálních sítí do datového cloud centra IBM

Kde „bydlí“ data, která uložíte do cloudu? Odborníci to moc dobře vědí. Hodně lidí to asi správně tuší. Ale poměrně velká část populace pravděpodobně ani neví, co se pod slovním spojení „cloud centrum“ skrývá.

Proč teda o něčem takovém jako je cloud psát na sociálních sítích? Odpověď je jednoduchá. Lidé jsou od přírody zvědavá stvoření. Dokonce i absolutního laika můžete cloud centrem zaujmout. Stačí to správně podat. A IBM se to podařilo.

Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/36Eqiy2

IBM se v LinkedIn příspěvku nesnažilo nic vysvětlovat. Vsadilo na jednoduchost. Dvě věty, několik fotek a odkaz na vizuálně atraktivní video.

Voilá. Úspěšný post je na světě.

Odborníci pod příspěvkem vášnivě diskutují o technických řešeních. Ostatní letmo přelétnou fotky, kouknou na video a s uznáním pokývají hlavou, zatímco dávají příspěvku like.

TIP: Příspěvky na sociálních sítích nemusí být dlouhé. Jediná dobře mířená věta je často nejlepším řešením. Pokud ale chcete (nebo potřebujete) napsat delší text, snažte se, aby čtenáře neodradil už na první pohled. Jak to udělat? Používejte volné řádky, odrážky a emoji :-).

Kódování s Amazonem

„Nesedíme v kanceláři a nenadáváme. Snažíme se s nedostatkem IT specialistů něco dělat. Naši odborníci se ve školách pokouší inspirovat nastupující generace.“ Asi tak by se dal číst LinkedIn příspěvek společnosti Amazon.

Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/2REd40e

Pro firmy je to perfektní způsob, jak se zviditelnit. Spolupráce firem a škol je širokou veřejností vnímána většinou pozitivně.

Kromě dobrého pocitu firma také získá autentický materiál pro marketingové účely (třeba právě na sociální sítě), zpětnou vazbu od nastupující generace a časem se třeba z několika studentů stanou i zaměstnanci společnosti. Kdo ví.

TIP: Ulehčete si práci a vtáhněte studenty přímo do děje. Způsobů je celá řada. Pořídili jste škole 3D tiskárnu? Perfektní. Vyhlaste soutěž a nechte děcka, ať vám do určitého data posílají fotky svých výtvorů. Potom už stačí odměnit výherce, doplnit autentické fotky o několik vět a máte perfektní příspěvek na sociální sítě.

Dýně jako reklamní nosič – SAP

Helloween získává na popularitě i v České republice, proto by vám neměl uniknout LinkedIn příspěvek společnosti SAP.

Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/2vzqOAR

Princip příspěvku je jednoduchý. Společnost nechala buď zaměstnance, nebo followery (z příspěvku to není úplně poznat, ale reálné jsou obě možnosti), aby se pochlubili helloweenskýmí dýněmi, které budou mít nějakou spojitost s firmou. Potom z nejlepších fotek udělala galerii, přidala dva hashtagy, dvě věty a bylo hotovo.

Nic složitého, co byste nemohli ve vaší firmě udělat také.

TIP: Svátků a speciálních dnů je v průběhu roku relativně dost. Připravte se na ně a udělejte perfektní příspěvky na sociální sítě za pár korun. Inspiraci můžete nabrat třeba v našem článku o MDŽ na sociálních sítích.

Konec plastových kelímků v EY

Podobně jako Nestlé, tak i EY naskočilo na zelenou vlnu.

Firma EY dala LinkedIn příspěvkem jasně najevo, že chce méně zatěžovat životní prostředí. Stačila drobná změna a dalších 660 000 kusů jednorázového nádobí už nebude potřeba.

Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/36E4Jxw

Pro některé lidi může být příspěvek tohoto typu silným argumentem, proč s firmou spolupracovat. Platí to pro obchodní partnery i zaměstnance. Proto je dobře, že se firma neschovává za frázemi, ale ukazuje, že to s ekologií myslí vážně.

TIP: Obrázek v příspěvku od EY nemá úplně ideální rozměry. Po stranách si můžete všimnout bílého místa, které (aspoň na nás) působí neprofesionálně a rušivě. Pokud máte podobný problém, zkuste si s obrázkem trochu pohrát v grafickém nástroji Canva. Práci s ním zvládne i naprostý laik. V základní verzi, která je zcela zdarma, navíc najdete celou řadu šablon, do kterých stačí vložit vlastní fotku nebo text a máte hotovo.

Canva ukázka

Takhle jsme pomocí Canvy vylepšili fotku v Sinteře. Zabralo nám to asi 5 minut. Dobré, ne?

Samochvála nesmrdí. Ukažte na sociálních sítích konkrétní úspěchy jako Coca-Cola

Máte v pracovních inzerátech a na firemním webu napsané, že jste respektovaná a úspěšná firma s příjemným kolektivem, která pravidelně vyhrává ocenění? Skvělé, ale…

Řiďte se legendárním sloganem Old Spice: „Důkaz místo slibů.“ Pouze tak budou vaše tvrzení uvěřitelná.

Chápeme, že web i inzerát má být hlavně stručný a přehledný, takže na konkrétní důkazy není moc prostoru. Ale…

Přesně z toho důvodu by se firma měla prezentovat i na sociálních sítích. LinkedIn i Facebook jsou ideálním místem, kde se můžete pochlubit konkrétními úspěchy a lidé vám ještě pogratulují.

Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/38PCQ7s

Dělají to konec konců i světové firmy. Jak můžete vidět v přiloženém LinkedIn příspěvku, výjimkou není ani Coca-Cola.

Pokud lidem umožníte vidět úspěch „na vlastní oči“, uvěří vám podstatně snáz.

TIP: Zúčastnil se někdo ze zaměstnanců oborového kurzu? Získal důležitou certifikaci? Dokončil studium a získal titul? Perfektní. Zmiňte se o tom na firemním LinkedIn profilu. Příspěvkem ukážete, že u vás pracují odborníci, kteří na sobě neustále pracují. Vhodně formulovaná pochvala navíc určitě potěší i zaměstnance.

Vylepšete firemní vystupování na sociálních sítích

Na závěr je důležité říct, že žádná firma neměla vyladěné příspěvky na sociálních sítích hned od začátku. Kdybyste se ohlédli do minulosti, možná byste se dost divili, jak se na LinkedInu, Facebooku a Instagramu prezentovaly některé firmy, které dnes na sociálních sítích září.

K úspěchu na sociálních médiích vedou postupné kroky. Musíte hlavně začít a potom firemní prezentaci neustále vylepšovat. Dělat více druhů příspěvků. Sjednotit grafiku, aby byla v souladu s brandem a zároveň byla funkční. Budovat komunitu. Navazovat spolupráci s oborovými influencery. „Vychovávat si“ brand ambasadory. Začleňovat do obsahové strategie nové funkcionality sociálních sítí (příkladem může být formát stories). Hledat populární témata a používat je ve prospěch firmy. Optimalizovat reklamu.

A tak by se dalo ještě nějakou chvíli pokračovat.

Nemusíte se ale ničeho bát. Kdo začne se sociálními sítěmi dnes, má velkou výhodu. Stačí se v SINTERA Reportu podívat na úspěšné firemní profily a funkční věci uzpůsobit vlastním potřebám. A kdybyste náhodou potřebovali pomoc. Stačí se ozvat.

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Social Media

4 body, ve kterých (menší) společnosti na sociálních sítích chybují

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Začněte na LinkedInu budovat síť kontaktů - efektivně a s přesnou vizí

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Nejlepší časy pro zveřejňování firemních LinkedIn příspěvků. Analyzovali jsme 9 685 postů

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Komplexní data o CZ/SK influencerech na Instagramu - květen 2020

celá zpráva