EN

73 % mileniálů si našlo poslední pracovní pozici přes sociální sítě

Zveřejněno 09.09.2019

Není to nic překvapivého. Mileniálové a zástupci generace Z tráví velkou část života na sociálních sítích. Chatují s přáteli, sledují influencery, čtou si zprávy, sdílí zážitky nebo hledají životní partnery. Studie od Aberdeen Group (najdete na webu CareerProfiles) jen potvrzuje, co už všichni zkušení personalisté dávno tušili. A to, že nastupující generace budou na sociálních sítích hledat i práci.

Trend potvrzují i další průzkumy. Namátkou třeba ten od Glassdoor, který upozorňuje, že 79 % uchazečů o zaměstnání používá sociální sítě k nalezení nové pracovní příležitosti.

V českém prostředí budou čísla asi zatím trochu nižší, přesto si už i tuzemské firmy pomalu začínají uvědomovat důležitost sociálních sítí v oblasti náboru.

Sociální sítě poutají pozornost lépe než klasický inzerát

Pro firmu jsou sociální sítě silný PR nástroj, kterým může dlouhodobě promlouvat k cílové skupině pomocí krátkých sdělení. Pro uchazeče je to zase skvělý způsob, jak se o firmě dozvědět spoustu informací. A to z fotografií, příspěvků společnosti, ale i z diskuzí v komentářích.

Firemní profily na sociálních sítích nabízí uchazečům mnohem více autentických informací než klasický pracovní inzerát. Je to vlastně pomyslné „okno do společnosti.“ Konkrétními situacemi uchazečům ukazujete firemní hodnoty, kulturu, benefity i skutečné příběhy lidí, kteří ve vaší firmě pracují.

Právě zaměstnanci by měli hrát na sociálních sítích hlavní roli. Lidé totiž přirozeně více věří lidem než společnostem.

Nedostatečná firemní on-line prezentace uchazeče odradí

Ještě v devadesátých letech byl firemní web znamením pokroku a moderní společnosti. Dnes už má vlastní internetové stránky i začínající freelancer.

Doba se mění. A nároky uchazečů na firmy s ní.

Pokud nemáte sociální sítě, responzivní web a další moderní vymoženosti, dobrovolně si zhoršujete postavení na pracovním trhu. Podle belgických odborníků ze společnosti Social Seeder 91 % uchazečů o práci uvádí, že špatná firemní prezentace v on-line prostředí má pro ně přímý dopad na celkové vnímání společnosti.

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Social Media

4 body, ve kterých (menší) společnosti na sociálních sítích chybují

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Začněte na LinkedInu budovat síť kontaktů - efektivně a s přesnou vizí

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Nejlepší časy pro zveřejňování firemních LinkedIn příspěvků. Analyzovali jsme 9 685 postů

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Komplexní data o CZ/SK influencerech na Instagramu - květen 2020

celá zpráva