Zveřejněno 09.09.2019
Není to nic překvapivého. Mileniálové a zástupci generace Z tráví velkou část života na sociálních sítích. Chatují s přáteli, sledují influencery, čtou si zprávy, sdílí zážitky nebo hledají životní partnery. Studie od Aberdeen Group (najdete na webu CareerProfiles) jen potvrzuje, co už všichni zkušení personalisté dávno tušili. A to, že nastupující generace budou na sociálních sítích hledat i práci.
Trend potvrzují i další průzkumy. Namátkou třeba ten od Glassdoor, který upozorňuje, že 79 % uchazečů o zaměstnání používá sociální sítě k nalezení nové pracovní příležitosti.
V českém prostředí budou čísla asi zatím trochu nižší, přesto si už i tuzemské firmy pomalu začínají uvědomovat důležitost sociálních sítí v oblasti náboru.
Pro firmu jsou sociální sítě silný PR nástroj, kterým může dlouhodobě promlouvat k cílové skupině pomocí krátkých sdělení. Pro uchazeče je to zase skvělý způsob, jak se o firmě dozvědět spoustu informací. A to z fotografií, příspěvků společnosti, ale i z diskuzí v komentářích.
Firemní profily na sociálních sítích nabízí uchazečům mnohem více autentických informací než klasický pracovní inzerát. Je to vlastně pomyslné „okno do společnosti.“ Konkrétními situacemi uchazečům ukazujete firemní hodnoty, kulturu, benefity i skutečné příběhy lidí, kteří ve vaší firmě pracují.
Právě zaměstnanci by měli hrát na sociálních sítích hlavní roli. Lidé totiž přirozeně více věří lidem než společnostem.
Ještě v devadesátých letech byl firemní web znamením pokroku a moderní společnosti. Dnes už má vlastní internetové stránky i začínající freelancer.
Doba se mění. A nároky uchazečů na firmy s ní.
Pokud nemáte sociální sítě, responzivní web a další moderní vymoženosti, dobrovolně si zhoršujete postavení na pracovním trhu. Podle belgických odborníků ze společnosti Social Seeder 91 % uchazečů o práci uvádí, že špatná firemní prezentace v on-line prostředí má pro ně přímý dopad na celkové vnímání společnosti.
Social Media