Zveřejněno 01.06.2020
Freelancer si bohatě vystačí s osobním profilem. On sám ztělesňuje svou živnost, proto v podstatě nemá důvod „ztrácet“ čas s vedením firemní LinkedIn stránky. Pokud se začneme bavit o firmách, pak už bude odpověď na otázku z titulku diametrálně odlišná. Společnost potřebuje mít oficiální komunikační kanál, na kterém bude sdělovat informace hlasem firmy. A to i na LinkedInu.
Lidé do firem přichází, ale i odchází. Spoléhat pouze na sílu osobních profilů je zbytečný risk a mrhání potenciálem sociální sítě. Z dlouhodobého hlediska se společnostem vyplatí používat firemní stránku jako pomyslný základní stavební kámen, na kterém mohou zaměstnanci skrze ambasadoring budovat další nadstavbu.
Není náhoda, že podle oficiálních dat je na LinkedInu celosvětově více než 50 milionů firemních stránek a v Česku podle průzkumu od FUTURE SALES přibližně 31 000.
Přes 3 500 z českých firemních LinkedIn stránek monitorujeme pomocí našeho analytického nástroje - SINTERA Reportu.
Hlavní výhody firemní stránky na LinkedInu:
Společnosti na LinkedInu ale zatím na plno nevyužívají potenciál, který jim platforma nabízí. Založení a vyplnění základních informací o společnosti je teprve první krok.
Je to podobné jako s osobním profilem. Pokud budete pouze pasivně čekat, nic se nestane. Základem úspěchu na sociálních sítích je aktivita.
O čem ale neustále psát? Jaké formáty volit, aby byly pro cílovou skupinu atraktivní? A jak se poprat s oborovými specifiky?
Bez pravidelné dávky inspirace se příspěvky tvoří velice obtížně
Neděste se. Není to nic divného. Podobné otázky si odborníci na sociální sítě pokládají vcelku pravidelně. Přestože si hodně nezasvěcených lidí myslí, že vést sociální sítě zvládne kdekdo. Není to tak úplně pravda. Pokud chcete mít z působení na LinkedInu skutečný užitek, musíte mít relativně rozsáhlé znalosti z několika oborů. A i ti nejpovolanější často přiznávají, že mají problém neustále přicházet s něčím novým, co bude lidi bavit, posilovat značku a generovat obchodní leady.
Přesně z toho důvodu na naší firemní LinkedIn stránce pravidelně zveřejňujeme různé tipy na příspěvky, novinky ze sociálních sítí, ale popisujeme i dlouhodobé trendy a sdílíme s vámi rozsáhlé analýzy.
Chcete více informací o sociálních sítích? Máme vlastní analytický nástroj - SINTERA Report. Napište nám. Rádi vám dáme více informací, nebo vás necháme nástroj bezplatně vyzkoušet.
Psaní vlastních příspěvků je pouze jeden ze způsobů, jak firmu na LinkedInu zviditelnit. Málokdo ví, že můžete komentovat a reagovat na jakýkoliv post i za firemní stránku. Pokud se budete vyjadřovat k oborovým příspěvkům, prokážete tím odbornost a podnítíte zájem o vaši společnost. Není to zatím příliš rozšířená taktika, takže si lidé vašich komentářů zaručeně všimnou a půjdou se podívat na vaši firemní LinkedIn stránku.
Nebuďte na LinkedInu pasivní. Máte celou řadu možností, jak společnost na sociální síti zviditelnit
Podobnou strategii v minulosti zvolila Michelle Losekoot, když spravovala sociální sítě našemu hlavnímu městu - Praze. Bylo to sice na jiné sociální síti, ale nevidíme důvod, proč by tato taktika nemohla fungovat i na LinkedInu.
Jak na to popisujeme v našem minulém článku. Pěkně krok za krokem.
V současné době tento přístup sami zkoušíme a první výsledky se zdají být relativně slibné.
A co dělat dál, aby byla vaše firma na LinkedInu pořádně vidět?
Můžete aktivně zvát ostatní uživatele sociální sítě ke sledování vaší firemní LinkedIn stránky. Když se tato funkcionalita objevila poprvé, strhlo se doslova šílenství. Nabídek ke sledování začalo chodit tolik, že lidé s trochu rozvinutější sítí kontaktů v podstatě nestíhali odmítat návrhy. Z toho důvodu nebyly pozvánky vnímány zrovna pozitivně.
Tato divoká doba ale netrvala dlouho. Po stížnostech začal LinkedIn pracovat na optimalizaci. A dnes je situace zcela odlišná.
Správci firemních LinkedIn stránek mají k dispozici 100 kreditů na měsíc. Za každé pozvání se 1 kredit odečte. Pokud uživatel pozvání přijme, kredit se firmě automaticky zase vrátí.
Co z toho plyne? Když budete zvát pouze lidi, které by mohla vaše stránka doopravdy zajímat, budete mít kreditů ažaž, nikoho nenaštvete, a přitom výrazně podpoříte růst followerů vaší firemní stránky. Nehledě na to, že pouze od relevantních lidí může přijít poptávka anebo podnětná zpětná vazba.
Nedávno LinkedIn přišel s další novinkou. Můžete si vytvořit událost, na kterou pozvete ostatní uživatele. Eventy mohou mít off-line, ale i on-line charakter, takže se nabízí relativně velké možnosti využití. Výhodou je, že do události snadno přidáte externí link na prodej vstupenek.
A jak se může doplňovat firemní stránka s osobními LinkedIn profily zaměstnanců? Tak o tom se ve videu rozpovídal Pavel Kubizňák.
Social Media