Zveřejněno 26.03.2020
Když se rozhlédnete po LinkedInu, uvědomíte si, že většinu komentářů a liků u příspěvků rozdali lidé. Nikoliv společnosti. Přesto se občas hodí některé posty okomentovat jménem firmy, jak to ale udělat? Na LinkedInu to sice není tak intuitivní jako na ostatních sociálních sítích, třeba na Facebooku, ale s naším návodem si s tím hravě poradíte.
Existují v podstatě 4 možnosti.
Jako první představíme tu nejuniverzálnější.
1. Kouzelná formulka a ID firemní stránky
Jak to teda funguje? Schválně si zkuste vyhledat nějaký příspěvek. Pravděpodobně to uděláte prostřednictvím news feedu.
Přestože jsem administrátorem firemní LinkedIn stránky Sintera Czech, nikde není viditelné žádné tlačítko, kterým bych si jednoduše přepnul, za koho chci na příspěvek zareagovat.
Ono totiž žádné takové tlačítko LinkedIn nemá, proto si ho musíme „vytvořit“.
Pojďme na to. Budete potřebovat:
Běžnému uživateli internetu se asi právě zježily hrůzou všechny chlupy na těle, ale vážně se nemusíte ničeho bát. Zvládne to i naprostý laik a počítačový antitalent.
Krok 1 - Získejte ID firemní stránky
Ze všeho nejdřív se musíte dostat do administračního prostředí firemní stránky. To dělá každý admin několikrát denně, takže by to neměl být žádný problém, ale pro jistotu přidáme instruktážní obrázek.
Jakmile se vám zobrazí stránka, zaměřte se na adresní řádek vyhledávače. Součástí url adresy je i naše ID, které potřebujeme.
Teď si číslo zkopírujte a přidejte do kouzelné formulky.
V našem případě bude výsledek vypadat takto: ?actorCompanyId=5101752
Abyste nemuseli pokaždé opakovat celou tuhle proceduru, uložte si výsledek do dokumentu, který budete mít neustále po ruce.
Krok 2 - Upravte url příspěvku a komentujte, likujte, sdílejte dle libosti
Teď už si jen stačí vyhlédnout vhodný příspěvek, který byste rádi jménem firmy okomentovali, nebo k němu dali reakci.
Jakmile ho budete mít, zkopírujte si url adresu příspěvku.
Potom si v prohlížeči otevřete další okno nebo záložku a vložíte do adresního řádku (třeba pomocí známé klávesové zkratky ctrl+v) url adresu příspěvku.
Dalším krokem je přidání „kouzelné formulky“ za poslední lomítko v url adrese. V našem případě je to ?actorCompanyId=5101752.
Jakmile máte nakopírováno, stačí potvrdit klávesou enter a počkat, až se internetová stránka znovu načte.
Jak vidíte na přiloženém obrázku, osobní fotka zmizela a místo ní se objevilo firemní logo. To je jasné znamení, že už můžete příspěvek komentovat, likovat i sdílet jménem vámi spravovaného firemního profilu.
Nakonec to nebylo ani tak těžké, co říkáte?
Popsaný způsob je navíc opravdu univerzální. Využít ho můžete v podstatě kdykoliv.
2. Reakce na sdílení firemního příspěvku
Další způsob je velice intuitivní, proto se nebudeme dlouze rozepisovat. Pokud na firemní LinkedIn stránce zveřejníte příspěvek, který se uživatelům líbí, je pravděpodobné, že ho někdo přesdílí. V takovém případě se vám zobrazí notifikace.
Stačí kliknout na příslušné pole a LinkedIn vás přesměruje na příspěvek, který vznikl sdílením. Automaticky ho už uvidíte z pohledu správce firemního profilu, takže na něho můžete bez zbytečných průtahů reagovat jménem společnosti.
Všimněte si, že „kouzelná formulka“ se v tomto případě do url adresy příspěvku připsala automaticky bez našeho přičinění.
3. Reakce za firemní LinkedIn stránku na příspěvek pomocí hashtagů
Pokud se podíváte na vaší firemní stránku jako administrátor, uvidíte na pravé straně 3 zvolené hashtagy, které odráží, čemu se ve firmě věnujete. Po kliknutí na jeden z nich se vám v news feedu zobrazí příspěvky napříč celou sociální sítí, které jsou označené stejným hashtagem.
Tentokrát už nemusíte nic měnit. Stačí si vyhlédnout vhodný příspěvek a zareagovat jménem společnosti.
4. Reakce na trending topic
Občas se vám v notifikacích zobrazí upozornění na příspěvek, kterému se daří získávat podstatně více liků, komentářů a sdílení než ostatním. LinkedIn tím firmám našeptává, co je zajímavé v jejich oboru.
Není nic snazšího než na upozornění kliknout. Přečíst si, o čem příspěvek je, a pokud se vám to hodí do strategie, zareagovat jménem firmy.
Jak si můžete všimnout, notifikace asi přišla více firmám.
Proč firemní profily na LinkedInu (zatím) moc nereagují?
Důvodů je několik. Obecně se říká, že LinkedIn funguje na principu ambasadoringu. To znamená, že je sice skvělé mít aktivní firemní stránku, na které pravidelně zveřejňujete příspěvky, ale hlavní roli hrají osobní profily.
Aktivní lidé na LinkedInu píšou příspěvky, točí videa a odpovídají na komentáře. Postupně navazují a budují vztahy s ostatními lidmi. Pokud to dělají správně, jejich pozice v LinkedIn komunitě roste, a protože jsou provázaní s firmou, zároveň se tím zvyšuje i povědomí o společnosti, ve které pracují. Zkrátka. Stávají se přirozenými ambasadory společnosti.
Z toho důvodu někteří lidé důležitost firemního profilu na LinkedInu zatím podceňují. Vzpomeňte si ale na Michele Losekoot, která se na sociálních sítích proslavila vedením profilů hlavního města Prahy. Dělala přesně to samé, k čemu vás nabádáme. Reagovala na příspěvky jménem městského profilu. Sice to nedělala na LinkedInu, ale nevidíme důvod, proč by tato strategie nemohla fungovat i na profesní sociální síti. Konec konců. Hodně zahraničních společností už tuto možnost využívá.
3 hlavní výhody reagování na LinkedIn příspěvky jménem firmy:
- Zviditelníte se. Lidé si společnosti všimnou při prohlížení příspěvků. Vidět budete také v oborových skupinách.
- Prokážete odbornost. Co se stane, když někdo vyhodnotí komentář pod příspěvkem jako relevantní a přínosný? Správně. Půjde se podívat na firemní profil nebo na webovou stránku.
- „Ohřejete si kontakty“. Cizímu člověku je daleko snazší říct rázné: „Ne.“ Pokud vás lidé už trochu znají, budou informacím od vás přikládat větší váhu.
Social Media