EN

Neodhánějte si uchazeče o práci. Staňte se radši „mediálními magnáty“

Zveřejněno 30 09 2019

Do inzerátu na pracovní portál si můžete napsat cokoliv chcete, ale pokud potom uchazeč o práci nenajde firemní profil na sociálních sítích a ve vyhledávači se mu zobrazí notně zastaralá internetová stránka, asi moc atraktivní zaměstnavatel v jeho očích nebudete.

Kdo to myslí s náborem zaměstnanců vážně, měl by si uvědomit, že sociální sítě jsou výkladní skříní společnosti. Není to další otravná povinnost, která vás odvádí od důležitější práce. Naopak. Sociální sítě jsou skvělá příležitost, jak dát o sobě vědět potenciálním uchazečům o práci. A to navíc za velice přívětivou cenu.

Působením na sociálních sítích získáváte moc, kterou měli ještě před desítkami let pouze mediální magnáti, kteří vlastnili noviny, rádia a televize.

Přidejte se do diskuze v on-line prostoru a přicházejte s tématy, která v lidech vzbudí zájem o firmu

Zaměstnanci, uchazeči o práci i další lidé už na sociálních sítích dávno jsou. Pokud se budete pečlivě starat o firemní profil na sociální síti, získáte si je na svou stranu.

A jak to udělat? Působte na sociální síti lidsky a přirozeně. Přeložte těžce srozumitelnou řeč korporátu a abstraktní hodnoty do jednoduchého sdělení, kterému lidé snadno porozumí. Buďte konkrétní. A dívejte se na informace v příspěvcích optikou zaměstnanců.

Vypouštějte do on-line světa témata, o kterých budou uživatelé diskutovat. Promyšlenými příspěvky tak odvedete pozornost od nedostatků společnosti a vyzdvihnete silné stránky, které chcete zdůraznit.

Budujte komunitu a zapojte zaměstnance

Sociální sítě ale nejsou jen o pravidelném přidávání postů. Důležité jsou i reakce na komentáře pod příspěvky. Využívejte možnost interakce a navazujte s uživateli sociálních sítí vztah. Potěšte je likem, nebo pomocí komentáře doplňte (rozveďte, dovysvětlete atd.) informaci.

Když ukážete vlídnou tvář, získáte si uživatele na svou stranu. Potom už je mnohem pravděpodobnější, že budou sdílet důležité informace, které chcete rozšířit mezi co nejvíce lidí. Je asi zbytečné se více rozepisovat o tom, co dokáže vděčná komunita na sociální síti, protože jsme některé konkrétní příklady napsali už v článku o Magně Liberec.

Zásadní je také zapojení zaměstnanců. Minimálně klíčoví zaměstnanci by měli vědět, jak jsou sociální sítě pro firmu důležité, a jak oni mohou pomoci s rozvojem firemních profilů.

Zaměstnanci vystupující v zájmu společnosti jsou totiž pro uchazeče důkazem zdravého firemního prostředí, což je pro mladé talenty často velice silný argument, který výrazně ovlivňuje uvažování o nabízené pracovní pozici.

 

TIP: Nezapomeňte dát na internetovou stránku společnosti odkaz na sociální sítě, aby se na ně návštěvníci dostali jediným klikem.

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Odhalte fungování krajů České republiky na Facebooku

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Extraligové kluby a sociální sítě? Vládne HC Kometa Brno a „skóroval“ i Jaromír Jágr

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Jak vyhodnocujeme TOP příspěvky, o kterých si pravidelně čtete na sociálních sítích?

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Televizní stanice na Facebooku. Německý policista, šílené množství příspěvků a nárůst fanoušků ČT24

celá zpráva