EN

Příběh o statečném řidiči a spolehlivé technice. Jak TATRA získala pozornost na Facebooku?

Zveřejněno 22.07.2019

Přes milion zhlédnutí, 11 tisíc sdílení, 850 komentářů a 20 tisíc reakcí. Příspěvek na facebookové stránce TATRA TRUCKS z 29. května 2019 ještě dnes sbírá další a další reakce. Tradiční česká značka využila amatérské video od fanouška a zabodovala s ním na Facebooku.

Někdo by se možná video ani neodvážil zveřejnit. Rozhodně není profesionální. Střihů je ve videu minimum, proto má děj na dnešní dobu velmi vlažné tempo. Roztřesený obraz prozrazuje nepřítomnost stativu. Dominantním zvukem je šumění rozbouřené řeky. A mluvený komentář má daleko k legendárním hláškám Roberta Záruby nebo slovní ekvilibristice Jaromíra Bosáka.

Video má však něco mnohem důležitějšího. Příběh. Autenticitu. Emoce. A všechny tři prvky spolu vytváří synergický efekt.

Dramatická podívaná se šťastným koncem

Řidič ve videu se stává v očích diváků hrdinou. Riskuje vlastní zdraví, aby zachránil kus milované techniky z rozvodněné řeky. TATRA laskavost obětavému řidiči vzápětí vrátí. Neselže. Po krátkém přemlouvání nastartuje. A během několika sekund se spolehlivě dostane ze zdánlivě neřešitelné situace.

Pro diváka je to dramatická podívaná se šťastným koncem, který dokazuje, že česká technika je (nebo aspoň byla) na světové úrovni. Probouzí to určitý druh národní hrdosti. Respekt k úspěšné české značce, se kterou mají lidé zkušenosti už několik generací.

Reálná situace probudí emoce lépe než připravená akce

Informovaní diváci v komentářích poukazují na fakt, že situace sice vypadala nebezpečně, protože téměř celý autojeřáb byl pod vodou, ale v podstatě to pro tento kus techniky nebyl zásadní problém. A řidič si to moc dobře uvědomoval. Zkontroloval si, jestli nejsou důležité části stroje pod vodou a potom relativně v klidu odjel. 

Přesto asi všichni během sledování videa cítili určité napětí. Byl to autentický záznam reálné situace. Nic nebylo nahrané. Nebyla to „jen“ další nacvičená předváděcí akce z polygonu k marketingovým účelům. Byl to skutečný příběh, který napsal život. A hlavní roli hrál „obyčejný člověk“, který předvedl hrdinský kousek.

Nebojte se využít interaktivitu sociálních sítí

Společnost TATRA TRUCKS video s největší pravděpodobností nestálo ani korunu. Ohlas ale mělo podstatně větší než ostatní videa na facebookové stránce TATRA TRUCKS. A to několikanásobně. Proto příspěvek hodnotíme jako velice efektivní a úspěšný. Možná dokonce za nejpovedenější příspěvek v daném segmentu za posledního půl roku.

Přesto vidíme drobné zaváhání. Kdyby se správci facebookové stránky TATRA TRUCKS chopili příležitosti a odpověděli aspoň na několik komentářů, mohli z virálního videa vytěžit ještě mnohem více. Šikovně mířeným komentářem mohli rozproudit debatu, zahrát na strunu nostalgie nebo třeba uživatele vyzvat k zaslání dalších videí a fotografií.

Sociální sítě nabízí celou řadu možností. Využívejte je naplno. A ve svůj prospěch.

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Social Media

4 body, ve kterých (menší) společnosti na sociálních sítích chybují

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Začněte na LinkedInu budovat síť kontaktů - efektivně a s přesnou vizí

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Nejlepší časy pro zveřejňování firemních LinkedIn příspěvků. Analyzovali jsme 9 685 postů

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Komplexní data o CZ/SK influencerech na Instagramu - květen 2020

celá zpráva