Zveřejněno 09.12.2019
Zkuste se vžít do role potenciálního zaměstnance. Většinou má nějaké závazky. Rodinu, hypotéku a další pravidelné výdaje. Právě kvůli tomu nechce moc riskovat a měnit práci, dokud není přesvědčen, že se mu přechod do nového zaměstnání vyplatí. Rozhodovací proces je relativně dlouhý. Trvá klidně i několik měsíců. Jak ho přesvědčit, že je vaše firma ta pravá? Odpovědí jsou sociální sítě.
Roli hraje samozřejmě více faktorů. Nebudeme si nalhávat, že sociální sítě zachrání všechno, ale v současném světě se sociálním sítím přikládá stále větší a větší důležitost. A není to náhoda. Pro nastupující generaci jsou sociální sítě každodenní součástí života.
Není výjimkou, že večer před spaním si lidé ještě rychle projíždí news feed, aby byli v obraze. A sotva se ráno probudí, ještě s napůl zavřenýma očima, už zase koukají do mobilních telefonů a sledují novinky na sociálních sítích. Ale co vám budeme povídat. Určitě to moc dobře znáte ze svého okolí.
Pro firmu je důležité vědět, že sociální sítě do značné míry fungují na principu ZNÁT – LÍBIT SE – VĚŘIT. Ať už chcete s firemní stránkou na sociálních sítích dosáhnout jakýkoliv cílů, základním předpokladem úspěchu je dlouhodobé budování vztahů a systematické získávání důvěry.
Z pohledu firmy, která chce používat sociální sítě k HR účelům, mohou nastat tři základní situace.
Co to znamená? Pokud aktivně vedete firemní stránky na sociálních sítích, máte výhodu nad ostatními. Pomocí promyšlené struktury obsahu upoutáte pozornost potenciálních zaměstnanců, získáte si jejich sympatie a vybudujete si důvěru. Potom už je mnohem pravděpodobnější, že vás uvidí jako ideálního zaměstnavatele.
Prostřednictvím příspěvků na sociálních sítích můžete lidem dlouhodobě servírovat autentické informace, které budou vyprávět uvěřitelný a konzistentní příběh o vaší firmě. A když to budete dělat dobře, lidé budou sami od sebe chtít vědět víc.
Kromě toho je dobré vzít v potaz ještě další úhel pohledu. Firmy, které nevyužívají moderní možnosti on-line prezentace nepůsobí důvěryhodně. Podle belgických odborníků ze Social Seeders si až 91 % uchazečů o práci všímá špatně navržené (nebo dokonce chybějící) on-line komunikace.
Zkrátka. Za nepřítomnost na sociálních sítích a zastaralý web u lidí kladné body nezískáte. Právě naopak. Zcela zbytečně si poškozujete employer brand.
Příběh o firmě se totiž neskládá jen z toho, co děláte, ale i z toho, co neděláte.
Chcete se podívat, kdo si vede na sociálních sítích dobře? Mrkněte do SINTERA Reportu.
Social Media