Zveřejněno 21.02.2020
Co na ty sociální sítě pořád dávat? V článku najdete konkrétní rady a tipy založené na datech. Žádné věštění z křišťálové koule. Pomocí našeho analytického nástroje jsme se podívali na úspěšné zahraniční firemní stránky na Facebooku a vybrali 8 postů, které jsme důkladně zanalyzovali. Přečtěte si 8+8 inspirativních tipů na příspěvky a zažijte s firemní stránkou úspěch na vlastní kůži.
V Bühleru pracuje velkotonážní krasavec
Ohromte uživatele sociálních sítí jedinečnou technikou. Tenhle krasavec zvládne naložit až 1 000 tun sójových bobů za hodinu. Maká v Číně a na facebookové stránce se s ním pochlubila skupina Bühler.
Proč má příspěvek tak velkou odezvu?
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/2v9Hazz
Velkotonážní jeřáb prostě budí pozornost sám o sobě. Je to technický skvost. Na fotkách vypadá úžasně. A zaujme i ohromujícím výkonem.
Dalším faktorem je, že lidé podobné stroje nevidí každý den. Někteří je dokonce na vlastní oči nespatří za celý život. Pokud na sociálních sítích zahlédnou pěkné fotky, není se čemu divit, že nad nimi stráví několik sekund a určité procento se rozhodne dát příspěvku i like anebo přidat komentář.
TIP: „Boženka zase stávkuje,“ říkala paní na výrobě, když volala opraváře. Kdo dělá v oboru, ten moc dobře ví, že stroje mají často kromě oficiálního označení také nejrůznější jména a přezdívky. Lidé, kteří s nimi pracují dlouhodobě si k nim postupně vybudují určitý vztah. Přezdívka se navíc také lépe pamatuje. A proč o tom píšeme? Protože tímto způsobem můžete ozvláštnit komunikaci na sociálních sítích. Stačí být trošku kreativní a vykouzlíte perfektní příspěvek, který si uživatelé sociálních sítí zamilují.
FedEx oslavil Mezinárodní den koček. Fanoušci posílali fotky jako o závod
Dlouhodobě tvrdíme, že nemá smysl dávat na firemní profil na sociálních sítích obrázky/videa kočiček, pejsků a dalších mazlíčků. Sice nimi možná občas rozněžníte několik uživatelů, kteří vám dají like, ale reálný přínos takové příspěvky VĚTŠINOU nemají.
Jak se ale říká: „Výjimka potvrzuje pravidlo.“
FedEx dal na Facebook příspěvek s kočičkou na Mezinárodní den koček. Vypíchnul navíc „klasickou“ situaci, kdy domácí kočička (nebo kocourek, ať jsme genderově korektní) chce ven, ale sotva ji pustíte, už zase škrabká na okno, abyste ji vzali dovnitř.
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/31tc7em
Emoce se probudily. Mentální asociace zafungovaly. A co se nestalo? Fanoušci sami od sebe začali pod příspěvek dávat vlastní obrázky kočiček.
Je to reálná ukázka, že příspěvky o kočkách (a dalších mazlíčcích) se mohou za určitých okolností oprávněně objevit i na facebookových firemních stránkách.
TIP: Zkuste mazlíčky pro firemní stránku na Facebooku „využít“ trochu sofistikovaně. Nedělní příspěvek může znít třeba nějak takhle: „Tak co? Kdo umí ve svém volnu lépe lenošit? Vy nebo váš domácí mazlíček? Těšíme se na fotky.“ Inspirovat se můžete i na facebookové stránce Magna Liberec. Právě na této firemní stránce jsme analýzou odhalili, jak důležitou roli má „firemní“ kočka v libereckém podniku.
Moderní letiště se bez našich eskalátorů a výtahů neobejde – Schindler
Někdo by si složitě lámal hlavu, jak na sociálních sítích odprezentovat výrobu eskalátorů a výtahů, protože to přece není dostatečně „sexy“. Společnost Schindler ale světu ukázala, že to jde velice dobře. Dokonce tak dobře, že vám ukážeme hned dva populární příspěvky od jedné společnosti.
Pojďme na ně pěkně popořadě.
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/2v3mrxw
Schindler prostřednictvím facebookového příspěvku ukázal instalaci eskalátorů v dechberoucím letištním komplexu. Stromy, vodopád a nesmí chybět ani jezdící schody a výtahy, bez kterých by byli cestující doslova ztraceni, protože by se nedostali na všechna ta úžasná místa a pravděpodobně ani do letadla.
Je to extrémní případ. 99 % firem se pravděpodobně nepodílí na revolučních projektech, o kterých mluví celý svět. Přesto mohou použít jednoduchý princip, který pomůže zviditelnit jejich produkty.
V čem spočívá? Ukažte důležitost výrobku pro konečnou realizaci. Pokud vyrábíte výfuky, představte na sociální síti konkrétní auto (motorku atd.), do kterého se montují. Produkujete umyvadla? Perfektní. Udělejte galerii fotek nejhezčích koupelen s vaším umyvadlem. Děláte součástky pro průmyslové stroje? Připravte pro uživatele sociálních sítí perfektní podívanou. Natočte video o montáži této mašiny. Říkáte si, že nikdo nebude koukat na X hodin záznamu? Máte pravdu. Časosběrné video zrychlete, případně i trochu prostříhejte, a celá akce se bez problémů vejde do 2 minut.
TIP: Neberte se na sociálních sítích tak vážně. Komunikaci klidně zpestřete špetkou humoru. Technickou specifikaci a hlavní výhodu produktu vztáhněte třeba k popkultuře. Podobně jako Schindler, který v příspěvku na Facebooku odprezentoval motor k výtahům takto: „Díky motorům jako je tenhle, může náš nejrychlejší výtah dosáhnout rychlosti 10 m/s za 11 vteřin. Vaše auto má pravděpodobně větší zrychlení, ale pokud to není Batmobil, tak vás určitě nikdy nedostane na vrcholek mrakodrapu.“
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/31rdQkk
Bobcat ukázal na Facebooku sílu
Perfektní demonstrace technických parametrů v praxi. Bobcatu se podařilo přirozeným způsobem ukázat produkt a zaujmout.
Schválně si zkuste text příspěvku jen „prolétnout“ očima. Kde přirozeně zbystříte? Pravděpodobně u čísel. Blok textu by ničím nevyčníval. Pokud použijete čísla, emoji (= smajlíky) a další „neobvyklé“ znaky, upoutáte tím čtenářovu pozornost.
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/31sUGdP
TIP: Důležitou součástí příspěvků na sociálních sítích je vizuální složka (= obrázek, video infografika). V ideálním případě by měl obrazový prvek podpořit textové sdělení. Bobcat to zvládl na jedničku. Textem zdůraznil technické parametry. Obrázkem ukázal realitu. Podal konkrétní důkaz, že moderní technika opravdu zvládne zvednout i velkou zátěž. Pokud občas potřebujete upravit obrázek (fotku, grafiku atd.) nebo třeba přidat logo, určitě byste měli znát grafický online editor Canva. Perfektní výsledek v něm vykouzlí i laik.
Pastelky v akci! Koh-i-noor na Facebooku zabodoval obrázkem od fanouška
Mimořádný úspěch příspěvku se dá přisoudit hned třem faktorům.
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/381ubPc
Občas není na škodu být při vymýšlení příspěvků na sociální sítě trošku kreativní. Některé produkty můžete šikovně propojit s cestováním, další zase s významnými osobnostmi anebo třeba se seriály, které zrovna frčí.
TIP: Umíte správně pracovat s komunitou fanoušků? Ve světě médií už několik let rezonuje pojem User Generated Content (= obsah vytvořený uživatelem). Facebookový post společnosti Koh-i-noor je krásným příkladem. Pro další nemusíme chodit daleko. Koukněte se na článek o Tatře, ve kterém podrobně rozebíráme úspěšný příspěvek na Facebooku, který firmě získal pozornost a nestál přitom ani korunu. Klidně můžeme uvést i příklad z tradičních médií. Schválně se podívejte na divácké zprávy (známé jako Divošky) na Primě.
Bez nás by podobné stavby nevznikaly!
Společnost PERI okouzlila uživatele Facebooku fascinující stavbou 2,3 kilometru dlouhého mostu. Firma se postarala o speciální bednění, lezecké plošiny, lešení a další servis, bez kterého by stavba monumentální konstrukce nebyla možná.
Příspěvek uživatelům sociální sítě nepřímo říká: „Koukněte se na prvotřídní kvalitu našich výrobků. V našem oboru patříme mezi špičku. Podílíme se na unikátních projektech.“
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/381t6a6
Je to reálná ukázka práce, o které si mohou lidé udělat vlastní obrázek. Pro potenciální zájemce o spolupráci (obchodní partnery, ale i uchazeče o zaměstnání) je tento konkrétní příklad z praxe mnohem přínosnější než prázdné fráze na webu nebo v inzerátech. Přesně z toho důvodu se vyplatí prezentovat firmu na sociálních sítích.
TIP: Máte před sebou zajímavý projekt? Zamyslete se v dostatečném předstihu, jak by se dal využít k marketingovým účelům. Plánovaná aktivita bude podstatně efektivnější než nahodilá „hurá akce“. A hlavně. Záměrně si nachystáte přesně takový materiál, který se vám bude hodit na sociální sítě, do článku na blog nebo do videa. Hravě tak zvládnete připravit celou sérii příspěvků na firemní facebookovou stránku.
„Jsme úspěšná firma“ aneb jde to i jinak! V Emirates porovnali začátky a současnost
Emirates dnes patří mezi nejznámější letecké společnosti. Pomocí facebookového příspěvku ale firma ukázala, že to tak nebylo vždycky. Začátky byly skromné. V roce 1985 měla pouze dvě letadla.
Firmy podobné příspěvky na sociálních sítích používají často. Mohou nimi názorně ukázat, že se společnosti daří dlouhodobě. Skromné poměry v porovnání se současným stavem navíc vytváří kontrast, díky kterému firma vypadá ještě moderněji, než ve skutečnosti je.
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/2SlBz13
A abychom nezapomněli. Porovnání pomocí fotek je také velmi hezké na pohled. Lidé na sociálních sítích se na nic nemusí soustředit. Chápat souvislosti. Prostě se kouknou na pěkné obrázky. Podvědomí už samo zařídí, aby si z nich odvodili, že se firmě daří.
TIP: Probuďte v lidech pozitivní vzpomínky. Nemusíte ukazovat jen technologický pokrok. Pomocí fotek z minulosti a současnosti můžete na firemní profilu zavzpomínat i na další věci. Pracuje ve firmě už několikátá generace jedné rodiny? Ideální příležitost udělat o tom příspěvek na sociální sítě. Pokud vás nic nenapadá, můžete vyhlásit soutěž a zkusit získat náměty (v ideálním případě i s fotkami) přímo od zaměstnanců. Určitě se v blízkém okolí něco v průběhu let proměnilo k lepšímu.
LEGO – nekonečná dávka kreativity
Dánská firma má obrovskou výhodu. Z plastových kostiček si můžete vyrobit v podstatě cokoliv. Společnost to dokládá i v populárních videích, kterými pravidelně zásobuje facebookové fanoušky.
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/2Sgv6EK
LEGO v příspěvcích reaguje na aktuální témata. Po uvedení BUGATTI Chiron na trh se na sociálních sítích společnosti LEGO objevily příspěvky o tomto luxusním autě, které však bylo postavené z plastových kostiček. Několikrát do roka si můžete na facebookové stránce společnosti LEGO užít také příspěvky s tematikou Star Wars.
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/2SlqhKs
TIP: Živá témata využívá ve svém marketingu také Alza (viz populární nesletter) nebo IKEA. Firmě může taková aktivita přinést kladné body. Pokud se podaří udělat extrémně povedený příspěvek, všimnou si ho i marketéři, kteří si ho začnou posílat mezi sebou a sdílet na sociálních sítích. Povědomí o vaší značce se tak po internetu začne šířit doslova raketovou rychlostí. A to přeci chcete, ne? Tak se osmělte a popusťte uzdu vaší kreativitě.
Buďte na sociálních sítích lepší a ulehčete si práci
Pravidelně vás zásobujeme inspirací. Plnit dlouhodobě firemní stránku na sociálních sítích smysluplným obsahem není až zas taková sranda. Kolikrát by se hodilo mít po ruce pomocníka, který by přišel s neotřelými nápady na nové příspěvky, po očku sledoval aktuální trendy na sociálních sítích a pravidelně analyzoval, jak si na sociálních sítích vede konkurence.
Kýváte hlavou, že by to bylo super?
Máme pro vás skvělou zprávu. SINTERA Report vám sice v kanceláři nebude vyprávět vtipné historky, ani vám ráno neuvaří kávu, ale jinak je to perfektní pracant, který vám pomůže zefektivnit vedení firemního profilu na sociální síti. Zkuste ho.
Podle průzkumu si 73 % mileniálů našlo poslední pracovní pozici právě přes sociální sítě. Přidejte se k firmám, ke kterým chodí kandidáti „klepat na dveře“ sami od sebe, protože umí vystupovat na sociálních sítích.
Social Media