EN

Jakým obsahem plnit sociální sítě určené k náboru? Přinášíme inspiraci

Zveřejněno 02.12.2019

Přestože se někdy může zdát, že nemáte, co dávat na sociální sítě, opak je často pravdou. Každá firma může tvořit hodnotný obsah pro cílovou skupinu. Je přece tolik informací, které chcete sdělit potenciálním zaměstnancům. Potřebujete jim ukázat, proč by u vás měli pracovat. Co od vás mohou očekávat. Jakou cestou se mají vydat, aby se stali vašimi zaměstnanci.

Neschovávejte se za obecná klišé. Ukažte konkrétní informace, hodnoty a příběhy. Správně zvoleným obsahem můžete prezentovat společnost v dobrém světle a oslovit tisíce potenciálních zaměstnanců.

Kvalitní obsah přitom nemusí stát moc peněz ani úsilí. V článku jsme se rozepsali o několika typech obsahu, který prokazatelně funguje na firemních profilech na sociálních sítích.

Pochlubte se úspěchy

Sebechvála na sociálních sítích nesmrdí. Příspěvek s oceněním je pro potenciálního zaměstnance konkrétním důkazem o kvalitách společnosti.

Nemusíte se schovávat za běžně používaná klišé jako: úspěšná společnost, příjemné pracovní prostředí, spolupráce na zajímavých projektech, špička ve svém oboru atd. Prostřednictvím příspěvků na sociálních sítích máte možnost ukázat konkrétní úspěchy a přidat k nim navíc příběh, který za úspěchem stál.

Jestli vyhrajete soutěž, zúčastníte se oborových konferencí nebo jste ve firmě vymysleli vlastní patent, udělejte o tom příspěvek na sociální sítě.

Projevte v příspěvcích respekt k zaměstnancům

Chytře naplánované příspěvky, které ukážou přirozeným způsobem úctu k zaměstnancům, mohou zásadním způsobem vylepšit vnímání firmy ze strany pracovníků. A dobře budou působit i na potenciální kandidáty.

Podobné příspěvky přitom stojí relativně málo peněz i úsilí.

Existuje celá řada způsobů, jak tento typ příspěvků zpracovat. Jednou možností je poděkování zaměstnancům, kteří dosáhnou pracovního výročí. K dokonalosti to dovedl ČEZ, který ve svém příspěvku ukázal, jak se současní pracovníci vydali poděkovat dlouholeté zaměstnankyni, která už byla pěknou řádku let v penzi.

Zaměstnanci si v mnoha firmách připadají nedocenění. Prostřednictvím sociálních sítí můžete vyslat jasný signál, že si jich i práce, kterou odvádí, vážíte. Proč toho nevyužít?

Ukažte firemní hodnoty a kulturu

Každá firma je unikátní. Má jiné hodnoty. Zaměřuje se na odlišnou oblast. Pracují v ní jiní lidé, kteří mají rozdílnou odbornost, zájmy i povahové rysy.

Prostřednictvím příspěvků na sociálních sítích můžete potenciálním zaměstnancům ukázat, v čem je vaše firma výjimečná. Proč by měli jít pracovat zrovna k vám místo ke konkurenci.

Klidně můžete představit i několik slov z firemního slangu, abyste ukázali, že nejste „jen“ monotónní korporát. Zaměstnanci mají často vymyšlené různé familiární přezdívky pro stroje, haly nebo výrobky.

Historie jako reálná ukázka stability

Máte k dispozici staré fotografie? Super. Právě jste našli materiál na další typ příspěvků. Zkuste udělat fotografii na stejném místě, ze shodného úhlu a porovnejte, co všechno se během let změnilo. Dalším příspěvkem můžete zavzpomínat, co obnášelo zprovoznění první výrobní linky (tavící pece, zkušebny, logistického centra, závodní jídelny, vývojového centra atd.).

Výhodou je, že se nemusíte omezovat jen na vlastní společnost. Můžete občas přidat i příspěvek o okolí. Většina zaměstnanců bydlí v nejbližších obcích. Chodí do místní přírody. Denně v tomto prostředí žije. Má k němu vztah. Proto si o okolí rádi přečtou.

Správně mířené příspěvky mohou vaší firmě významně vylepšit renomé.

Technologiemi si získáte pozornost 

Pro někoho rutina, pro jiného splněný sen. Práce s unikátními technologiemi může být pro určitou část potenciálních zaměstnanců důležitým argumentem v rozhodovacím procesu.

Máte ve firmě největší jeřáb v České republice, obří důlní rypadlo, obrovský lis na kov, moderní výzkumné centrum nebo nějakou další technickou libůstku? Rozhodně se o tom zmiňte na firemní stránce na sociálních sítích. Technické skvosty jsou většinou velice fotogenické, takže na sociálních sítích budou poutat pozornost. A přesně to potřebujete. Být na sociálních sítích vidět.

Potřebujete víc inspirace? Přečtěte si další tipy v našem dalším článku.

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Social Media

4 body, ve kterých (menší) společnosti na sociálních sítích chybují

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Začněte na LinkedInu budovat síť kontaktů - efektivně a s přesnou vizí

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Nejlepší časy pro zveřejňování firemních LinkedIn příspěvků. Analyzovali jsme 9 685 postů

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Komplexní data o CZ/SK influencerech na Instagramu - květen 2020

celá zpráva