Zveřejněno 27.03.2020
Firemní stránka na sociálních sítích má být „oknem“ do firmy. Kdo do něho nakoukne, během chvilky si musí udělat základní představu o společnosti. Rozpoznat firemní kulturu, vize a všimnout si výrazných osobností, které se spolupodílí na bezproblémovém chodu společnosti. Pokud si všimnete, že u „okna“ stojí někdo, koho zajímá, co se děje uvnitř, máte navíc možnost se s ním dát do řeči, odpovědět na dotaz, nebo ho pozvat dál.
Drobné nedokonalosti můžete zmírnit přidáním „záclon“, nebo „závěsu“, rozhodně byste ale měli být na sociálních sítích srozumitelní a transparentní.
Přetvářka totiž náboru moc nepomůže. Rozhodně ne z dlouhodobého hlediska.
Proč?
Přikrášlené řeči sice osloví relativně početnou skupinu lidí. Někteří z nich určitě projdou náborovým procesem a stanou se z nich zaměstnanci.
Doteď to zní ideálně. V čem je háček?
Vzbuďte nereálná očekávání a zničíte si pověst
Lidé budou mít velká očekávání založená na vaší přibarvené prezentaci. V práci se ale setkají s realitou. Nadšení brzo vystřídá zklamání. Možná dokonce pocit podvedení a naštvání. Nebude to trvat dlouho a nakonec odejdou.
Zase budete mít neobsazenou pozici. Po zmařené příležitosti navíc ve vzduchu zůstane nepříjemná pachuť, která zasáhne dobré jméno firmy.
Chcete to zkoušet? Směle do toho.
Podle nás ale existuje lepší cesta. Ta, kterou jsme nastínili už na začátku článku.
Zaměřte se na srozumitelné a autentické představení firmy. Pomocí krátkých příběhů a konkrétních událostí přibližujte potenciálním uchazečům o práci, jak to ve vaší firmě opravdu chodí. Seznamte je s inspirativními osobnostmi. Pochlubte se dosavadními úspěchy. Poodhalte firemní kulturu a hodnoty. Ukažte, v čem je firma jedinečná, a jakou má přidanou hodnotu.
Nezapomínejte na důležitý fakt. Co někomu přijde jako problém, jiný může považovat za výzvu. Podobně i firemní kultura, která někomu přijde skvělá, může někoho dalšího odpuzovat. Pokud se budete přetvařovat a směrem k potenciálním uchazečům o práci vysílat falešné signály, nečekejte, že se k vám pohrnou ideální zaměstnanci.
Firemní příběh vyprávějte dlouhodobě a systematicky
Komunikujte jasně a srozumitelně. Pouze tak do firmy přilákáte loajální pracovníky, skutečné srdcaře, kteří s firmou souzní.
Nepočítejte ale s tím, že na sociální sítě přidáte několik příspěvků a během týdne budete mít 100 uchazečů o práci. Takhle to vážně nefunguje. Klíčem k úspěchu je dlouhodobá, konzistentní, a hlavně systematická práce. Optimální je dávat na sociální sítě několik příspěvků týdně, aby byly informace o dění ve firmě neustále aktuální. Pouze tak bude na uživatele sociálních sítí působit „živě“.
TIP: Koukněte se na firmy, které už na sociálních sítích slaví úspěch. Můžete se podívat, jaké příspěvky zveřejňují, jak často je zveřejňují a kolik lidí na ně reaguje. Potom už bude snazší nastavit vlastní marketingovou strategii pro sociální sítě. Všechna důležitá data o sociálních sítích si teď můžete prohlédnout v našem SINTERA Reportu. Základní verze je ZDARMA a bez registrace.
Vyhněte se klišé, prázdným frázím a hezky znějícím slůvkům, která jsou na hony vzdálená od pravdy. Otevřete ono pomyslné okno do vaší firmy. Začněte komunikovat srozumitelně, přesvědčivě a upřímně. Vyprávějte příběh o firmě, ve které budou chtít pracovat přesně takoví lidé, po kterých se už tak dlouho sháníte.
Tak co? Pustíte se do toho?
Social Media