EN

Sociální sítě k náboru zaměstnanců. Jaká rozhodnutí musíte udělat, abyste uspěli?

Zveřejněno 19.08.2019

Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter nebo relativně nově třeba TikTok. Všechno to jsou sociální sítě. A existuje jich ještě mnohem víc. Každá sociální síť je unikátní. Má rozdílnou základnu uživatelů, nabízí odlišné možnosti a hodí se pro jiné účely.

K náboru zaměstnanců se podle nás hodí hlavně Facebook (v České republice v roce 2019 přes 5,3 milionu uživatelů), LinkedIn (více než 1,6 milionu uživatelů) a v některých případech i Instagram (2,3 milionu uživatelů). Přínos dalších sociálních sítí pro oblast náboru je už na delší debatu.

Než však ve firmě padne finální rozhodnutí o konkrétní sociální síti, měli byste si společně s kolegy odpovědět na několik dalších otázek.

Koho chcete přes sociální sítě oslovit?

Kdo je cílová skupina? Studenti? Ženy na mateřské? Programátoři? Všichni dohromady?

Sice nemáme rádi generalizování, ale přesto se domníváme, že programátory a další specializované profese najdete hlavně na LinkedInu a studenty středních škol zase na Instagramu.

Každá skupina řeší jinou životní situaci, proto ji oslovíte jiným druhem obsahu. A dokonce byste v zacíleném obsahu měli pečlivě volit i jazyk, skrze který k potenciálním zájemcům o práci promlouváte.

Jakým způsobem chcete vést sociální sítě?

Aby sociální sítě fungovaly ve váš prospěch, musíte je plnit vhodným obsahem. A to obnáší plánování obsahu. Jednání s lidmi. Kooperaci v rámci firmy. Focení. Psaní. Natáčení. Editaci materiálů. Přidávání příspěvků do rozhraní sociálních sítí. Odpovídání na komentáře. Vyhodnocování. Analýzu konkurence. A mnoho dalších činností.

Proto je na místě si objektivně přiznat, co všechno zvládnete sami (a v jaké kvalitě), a co je výhodnější řešit externí spoluprací.

Jestli se nechcete zaobírat každodenní správou sociálních sítí, pasujte se do role „projektového manažera“ a navažte spolupráci se specializovanou agenturou, která se postará o efektivní fungování sociální sítě.

Nezapomínejte ale, že agentura se nikdy neobejde bez úzké spolupráce s klientem. Jedině tak může nasát potřebnou firemní atmosféru a pracovat v souladu s firemními hodnotami.

Jaký obsah dávat na náborové sociální sítě?

Než se pustíte do tvorby obsahu, musíte si vyjasnit, co všechno chcete na sociální sítě dávat. Měli byste mít jasně vydefinované, co v příspěvcích můžete ukázat, a co naopak nesmíte. A hlavně. Čeho chcete zveřejňováním příspěvků dosáhnout.

Dobře byste měli znát také silné a slabé stránky společnosti, abyste mohli firmu na sociálních sítích co nejlépe „prodat“. Rozhodně se neobejdete ani bez znalosti employer value proposition, firemní kultury a firemních hodnot.

Určitě se nebojte propojení jednotlivých platforem. Jestli už tvoříte obsah pro firemní časopis, blog nebo píšete výroční zprávy, máte materiál, který můžete využít k tvorbě příspěvků na sociální sítě.

Jak nastavit publikační plán?

Sociální sítě fungují nejlépe, když je plníte obsahem kontinuálně. Není dobré zveřejnit jeden den pět příspěvků a potom se na měsíc odmlčet. Raději zveřejněte každý týden jeden příspěvek.

Abyste ze sociálních sítí vytěžili maximum, udělejte si publikační plán, ve kterém budete mít zaznamenaná důležitá období (firemní akce, svátky, maturity, státnice, dovolené atd.). Poskytne vám důležitou oporu při tvorbě obsahu.

Budete potom například vědět, kdy se vyplatí na sociální síti zveřejnit inzerát na pracovní pozici vhodnou pro absolventy, a kdy vyzdvihnout, že zaměstnancům nabízíte příspěvek na dětský tábor jako firemní benefit.

Prostřednictvím publikačního plánu lépe pochopíte, kdy a proč mají příspěvky nejlepší účinek, jak často se vyplatí zveřejňovat příspěvky, a proč je dobré mít připravené několik postů na sociální sítě do zásoby.

 

 

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Social Media

4 body, ve kterých (menší) společnosti na sociálních sítích chybují

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Začněte na LinkedInu budovat síť kontaktů - efektivně a s přesnou vizí

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Nejlepší časy pro zveřejňování firemních LinkedIn příspěvků. Analyzovali jsme 9 685 postů

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Komplexní data o CZ/SK influencerech na Instagramu - květen 2020

celá zpráva