Zveřejněno 25.11.2019
Google a další technologické firmy se chlubí světu, že nabízí práci snů. Prostorné kanceláře doplňují skluzavky, lezecké stěny, spací boxy, fitness centra, bowlingové dráhy nebo třeba neomezené zásobárny jídla. Čím na sociálních sítích zaujmete uchazeče o zaměstnání vy?
Nemusíte si rvát vlasy hrůzou. Klidně zvolte skromnější cestu. Pravděpodobně cílíte na úplně jiný okruh lidí než společnosti typu Google.
Důležité je, abyste byli v očích uchazečů atraktivnější než konkurence ve vašem odvětví a regionu. K tomu často stačí jen lépe prezentovat stávající firemní hodnoty, kulturu, benefity, úspěchy a akce, na kterých se podílíte.
Jakmile si získáte pozornost cílové skupiny v on-line prostoru, máte napůl vyhráno. Spousta firem v Čechách totiž zatím nevyužívá potenciál sociálních sítí. Zatímco si budete prostřednictvím příspěvků na sociálních sítích poctivě budovat dobrou firemní pověst, konkurence bude přemýšlet, proč se všichni uchazeči o práci začínají hrnout k vám.
Dobře odvedené PR na sociálních sítích je klíčem k úspěchu. Ostatní firmy v okolí mohou ve skutečnosti nabízet stejné (podobné, nebo i lepší) pracovní podmínky, ale když se o tom uchazeči nedozví (o důležitosti sociálních sítí pro mileniály si přečtěte zde), nemá to požadovaný efekt.
Důležitost firemní prezentace potvrzuje i studie, kterou uvádí Loomly. Podle ní se 86 % zpovídaných HR profesionálů shodlo, že se nábor více a více přibližuje klasickému marketingu.
Společnost Glassdoor zase poukazuje na průzkum, který odhalil, že 84 % zaměstnanců by zvážilo odchod ze současné práce, pokud by mělo šanci získat zaměstnání ve společnosti se skvělou firemní reputací.
Při tvorbě obsahu si uvědomte, že sociální sítě nejsou nástěnkou na inzeráty. Na pracovní nabídky, a informace s nimi spojené, by se mělo zaměřovat maximálně kolem 20 % příspěvků.
A o čem bude zbylých 80 %? Příspěvky by měly uživatele sociálních sítí pobavit, informovat, a hlavně vzbudit v cílové skupině zájem o obor, společnost a zaměstnance.
Snažte se s firmou spojit pozitivní emoce, navázat vztah s uživateli sociálních sítí a budovat dobrou pověst společnosti. Jestli chcete několik konkrétních tipů, podívejte se na náš článek.
Sice bude chvíli trvat, než sociální sítě ponesou první ovoce, ale jakmile fanoušci/followeři začnou příspěvky likovat, komentovat a sdílet, budete vědět, že máte vyhráno. Příspěvky na sociálních sítích začnou v on-line světě fungovat jako forma doporučení, které se bude samovolně šířit k dalším uživatelům.
Social Media