Zveřejněno 12.08.2019
Zkuste si vybavit, jak to vypadalo, když jste šli nakoupit do supermarketu, ve kterém obvykle nenakupujete. Pravděpodobně jste věděli, že potřebujete koupit nějaký produkt, třeba jogurt, sprchový gel, nebo prášek na praní, ale nevěděli jste, kde hledat. Po chvilce bezradného bloudění uličkami jste konečně dorazili do části obchodu, kde by mohlo být to, co hledáte. A v tom se objevil další problém. V regálech bylo nepřeberné množství výrobků od různých značek.
Po jakém produktu jste nakonec sáhli?
Nejspíš jste chvíli přemýšleli, možná se podívali na etikety, porovnali ceny, ale nakonec jste s největší pravděpodobností stejně vybrali výrobek od značky, kterou aspoň trochu znáte.
A podobnou výhodu můžete získat se svou firmou i na pracovním trhu. Prostřednictvím sociálních sítí máte unikátní možnost dlouhodobě působit na cílovou skupinu. Budovat vztah s uživateli skrze zajímavý obsah. Představovat silné stránky společnosti, firemní benefity, úspěchy, příběhy zaměstnanců, firemní hodnoty a další informace.
Příspěvky na sociálních sítích nabízí mnohem více prostoru než strohé a často nicneříkající inzeráty na internetových pracovních portálech. Máte tedy unikátní možnost ukázat potenciálním zaměstnancům, proč by měli chtít pracovat zrovna u vás.
Je navíc super, že dobré příspěvky se mohou na sociálních sítích velice rychle rozšířit mezi velkou skupinu uživatelů.
Základem funkčního vztahu je komunikace. Přesně to vám pravděpodobně odpoví většina odborníků v partnerských poradnách. A nejinak tomu je na sociálních sítích, kde byste se měli snažit vytvořit určité pouto se současnými i potenciálními zaměstnanci.
Nebojte se komunikovat. Odpovídejte na komentáře pod příspěvky. Odepisujte v chatu. Dáte tím najevo, že vám na uživatelích záleží.
Musíte si uvědomit, že pro uživatele je to nejsnazší způsob, jak komunikovat s firmou. Nemusí přepínat na mail, kopírovat mailovou adresu, psát předmět atd. Když je člověk na sociální síti, tak prostě klikne na tlačítko a může psát.
Komunikace přes chat je navíc výhodná i pro firmy, protože mohou využít moderní chatboty, kteří dokáží v reálném čase automaticky odpovědět na stále se opakující otázky.
Jestli chcete být v náboru zaměstnanců efektivní, musíte dobře rozumět cílové skupině. Potřebujete chápat jejich situaci. Vědět, jaké řeší problémy. Jak se chovají. Jaká používají slova. Co je rozčiluje. Co je naopak těší. Kvůli čemu by byli ochotní změnit zaměstnání. Jaké překážky jim brání ve změně zaměstnání. Čím se baví ve volném čase. Co by jim usnadnilo život. Jaká témata je zajímají. A rozhodně by se dalo napsat i plno dalších věcí, které by pomohly lepšímu porozumění.
Každopádně. Čím více informací o cílové skupině budete mít, tím bude snazší potenciální zájemce o práci oslovit.
A právě v tom je významný, byť často přehlížený, přínos sociálních sítí. Z firemního profilu na sociálních sítích získáte o uživatelích obrovské množství dat, které můžete využít ve svůj prospěch. Třeba ke zdokonalení náborových procesů.
A pomocí speciálních analytických nástrojů jde jít ještě hlouběji. Odhalit, co funguje konkurenci. Porovnat sociální sítě napříč odvětvími nebo zachytit nastupující trendy.
Social Media