Zveřejněno 27.01.2020
Každý týden vás na našich sociálních sítích zasypáváme inspirací. Ukazujeme, nejúspěšnější příspěvky firem působících v České republice. Tentokrát se společně vydáme ještě o kousek dál. Překročíme hranice naší země a nahlédneme do ciziny. Podíváme se, co v roce 2019 fungovalo na zahraničních firemních LinkedIn profilech světových značek.
Možná se budete divit, ale i vaše firma může mít na sociálních sítích příspěvky jako IBM, Unilever nebo Heineken. Nevěříte? Tak se koukněte.
Stážisté nemusí být jen čerství absolventi. Unilever LinkedIn příspěvkem ukazuje, že dává příležitost i starším ročníkům. Prošedivělé vlasy nejsou překážkou. Naopak. Firma v textu prohlašuje, že si váží životních zkušeností a odlišného pohledu na svět.
Základem úspěchu je podle nás odlišnost. Fotek mladých lidí z trainee programů jsou plné sociální sítě. A je to dobře. Na druhou stranu. Pokud chcete mezi ostatními vyniknout, musíte přijít s něčím neobvyklým. S něčím, co „chytne za srdíčko“.
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/30KEcgU
Přesně to se Unileveru povedlo. Trefili se navíc do aktuálního tématu. Populace stárne. Nezaměstnanost je už delší dobu rekordně nízká. Proč nedat více příležitostí lidem, kteří jsou na pracovním trhu často přehlížení?
Příběh na LinkedInu zaujal. V komentářích pod příspěvkem najdete doslova tsunami pozitivní energie. Lidé přejí „nováčkům“ hodně štěstí a Unilever velebí za perfektní nápad.
TIP: Že máte dveře otevřené pro zkušené lidi, můžete dát najevo i jinak. Zkuste představit vaše léty prověřené zaměstnance na sociálních sítích pomocí krátkých příběhů. Právě oni mohou být inspirací pro lidi v podobném věku.
IBM využilo 50leté výročí mise Apollo 11, aby followerům na LinkedInu ukázalo, jak moc se svět technologií v posledních pěti dekádách změnil.
Dnes úplně běžně nosíme v kapsách extrémně výkonná zařízení, o kterých si lidstvo mohlo v minulosti nechat jenom zdát. Když první kosmonauti přistávali na Měsíci, spoléhali se na úplně jiné stroje.
IBM příspěvkem na onu dávnou dobu odkazuje. Pomocí koláže se navíc podařilo umocnit kontrast mezi „původními“ a moderními superpočítači.
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/2uuKUvb
Post zároveň nepřímo říká: „Koukejte. Před 50 lety naše značka pomohla lidstvu na Měsíc. Dnes se doba změnila, ale naše technologie jsou pořád na špici.“
Pozornost si zaslouží i komentáře pod příspěvkem. Lidé v nich s nostalgií vzpomínají na staré technologie. Vzájemně si sdělují, se kterými stroji pracovali. Jaké měly specifika. A co na nich bylo skvělého.
TIP: Využijte podobné principy a ukažte na sociálních sítích, jak se v čase proměnila vaše firma. Zaměřte se na inovace, technologie nebo třeba na rekonstrukce budov. Zdůraznit ale můžete i to, co se nemění. Pracuje ve firmě už několikátá generace jedné rodiny? Gratulujeme. Spoléháte se už několik dekád na jedinečný stroj, který i po letech slouží na jedničku? Perfektní. Podporujete dlouhodobě sportovní klub ve svém okolí? Skvělé. Přesně z toho všeho se dají udělat perfektní příběhy na sociální sítě.
Pokud máte technické vzdělání a děláte už nějakou dobu v oboru, pak pro vás mohou být podobná videa nudná. Neříkají přeci nic převratného.
Zkuste se ale vžít do člověka, který se rád dozvídá něco nového. Pravděpodobně se na video s chutí podívá. A možná ho to dokonce motivuje i ke změně oboru. A kdoví. Třeba časem nastoupí právě k vám do práce.
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/2RnbiQR
Ťukáte si na čelo? Dobrá. Přiznáváme, že je to relativně málo pravděpodobný scénář. Rozhodně ale podobným videem spoustě lidem ukážete, co ve firmě vlastně děláte.
A něco vám prozradíme. Není náhoda, že video od Solar Turbines posbíralo tolik interakcí. Videa tohoto typu u followerů bodují pravidelně.
TIP: Patříte mezi subdodavatele? Pochlubte se i finálním produktem a popište, jakou úlohu plní vaše součástka. Vodní pumpa, tlumič nebo světlomet jsou bezpochyby velice zajímavé produkty, pokud ale lidem ukážete, že váš výrobek se používá v Porshe (Audi, BMW nebo třeba v novém Kodiaqu atd.), dodáte mu úplně jiný lesk.
Příspěvek má celou řadu rovin. V podstatě ale říká: „Dlouhodobě patříme mezi špičku ve sportovní obuvi. Díky našemu oblečení a dalším sportovním pomůckám mohl na tenisových kurtech vynikat i legendární tenista Stan Smith, který našim produktům důvěřoval natolik, že firmě dovolil použít jméno k pojmenování tenisek. Oslavme společně jeho narozeniny a také náš milník.“
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/36jK7dV
Spojení s výraznými osobnostmi v oblasti podnikání je pro značky zcela zásadní.
Pozitivní emoce uvolněné při úspěšném počínání osobností si lidé samovolně začnou spojovat s firmou. Produktům začnou více důvěřovat, protože je při svých výkonech používají profesionálové na nejvyšší úrovni. Je to reálná ukázka, že značka je opravdu důvěryhodná a kvalitní.
TIP: Adidas má trochu jiné možnosti, ale zavzpomínat na výrazné osobnosti vašeho oboru můžete také. Pokud šikovně zvolíte slova, můžete připomenout klíčové okamžiky populárního člověka ve vašem oboru a zároveň říct něco o svém produktu.
Dechberoucí obrázky obrovské lodě přepravující tisíce kontejnerů. Podobné „monstrum“ většina lidí na vlastní oči nikdy neuvidí. Pohled to přitom musí být naprosto fascinující.
Musíme se holt spokojit s fotkami, které najdeme na firemním LinkedIn profilu MSC Mediterranen Shipping company.
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/38CQSZJ
TIP: Máte v práci něco zajímavého, s čím se „běžný smrtelník“ v průběhu života nemá šanci setkat? Ukažte to na sociálních sítích. Získáte si pozornost nadšenců a jako bonus se vám může ozvat člověk, který by si rád vyzkoušel práci s netradiční technikou. Inspirací vám může být i náš starší článek o sociálních sítích společnosti Arcelor Mittal.
Příspěvek jasně říká: „Nemusíte se ničeho bát. Jsme moderní firma, která rozhodně nedělá rozdíly mezi muži a ženami. Však se podívejte, kdo je technickým manažerem údržby v jedné z našich továren. Buďte jako Diana a přidejte se k nám.“
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/2NR0ZCg
Přestože se situace v posledních letech zásadně změnila, stále ve společnosti existují různé stereotypy. Právě kvůli nim se nemusí na technické pozice hlásit tolik žen.
TIP: Máte dveře otevřené pro ženy s potenciálem pro práci na technických pozicích? Dejte o tom vědět na sociálních sítích. Můžete například ukázat, že v kolektivu už několik žen máte, takže se nemusí bát čistě mužské společnosti (o dalších příspěvcích s touto tématikou si můžete přečíst v našem článku o společnosti ČEZ).
Vědí potenciální zájemci, jak je to ve vaší firmě s dress codem? Někde to je jasné. Fitness trenér pravděpodobně standardně pracuje ve sportovním oblečení. Doktoři obvykle nosí bílé kalhoty a tričko, přes které občas přehodí plášť. Dělníky ve výrobě zas většinou potkáte v pracovním oblečení s ochrannými a bezpečnostními prvky.
Jak to ale bude v prestižní firmě, která má celou řadu pozic?
Odkaz na příspěvek: http://bit.ly/3awyTWV
V Heinekenu dali jasně najevo, že jim záleží hlavně na pohodlí zaměstnanců. Příspěvkem oznámili, že se zaměstnanci v kancelářích na pobočce v Sao Paulu už nemusí potit v kalhotách. Klidně mohou chodit v kraťasech. A jako důkaz připojili fotku pracovníků, kteří už novinku zkouší v praxi.
Budete se možná divit, ale dress code a firemní kultura jsou důležitými faktory při hledání práce. Od kandidátů jsme slyšeli už několikrát: „Tam bych musel chodit v košili a saku. To není nic pro mě.“
TIP: Každý člověk má jiné priority. Někdo touží chodit do práce, do které by se mohl hezky oblékat. Reprezentovat společnost na obchodních jednáních. Po práci chodit s kolegy na kávu. Existuje ale i skupina lidí, která má úplně odlišné preference. Prostřednictvím příspěvků na sociálních sítích máte jedinečnou možnost ukázat, které části zaměstnanců bude ve vaší firmě dobře.
Dělat dlouhodobě obsah na sociální sítě je dřina. Víme to. Není ostuda si přiznat, že občas vlastně nevíte, co na firemní profil pořád dávat. Sem tam se zkrátka hodí svěží pohled nezatížený rutinou.
Přesně z toho důvodu vám pravidelně servírujeme naše tipy na úspěšné příspěvky.
Kdybyste chtěli ještě více inspirace, stačí se podívat do našeho nástroje – SINTERA Reportu.
Klidně nám také komentujte příspěvky na LinkedInu a Facebooku, dávejte záludné otázky a přidávejte vlastní postřehy. Budeme rádi.
Social Media