EN

Řekněte lidem o firmě víc, než kolik se toho vejde do inzerátu

Zveřejněno 13.01.2020

Znáte to. Pokud vám to finanční situace dovolí, radši si koupíte výrobky od značek, které znáte, máte s nimi dobrou zkušenost a v ideálním případě se s nimi shodnete i na hodnotách. Kupodivu to podobně funguje i v oblasti náboru, jen si to některé firmy nechtějí přiznat.

V současné době mají talentovaní uchazeči o práci spoustu možností výběru. Pokud se při náboru spoléháte pouze na pracovní inzerát, s velkou pravděpodobností se ochudíte o velkou část potenciálních kandidátů. Většinou navíc těch nejperspektivnějších.

Ptáte se, jak je to možné?

Zkuste se podívat na on-line prezentaci firem, které ani v dnešní době nemají s náborem lidí problém. Sice nemáme věštící kouli, ale troufáme si tvrdit, že mají přehlednou webovou stránku, v ideálním případě rozšířenou o propracovanou kariérní sekci, a firemní stránku na sociálních sítích, kterou pravidelně plní adekvátním obsahem.

Podívejte se na nábor pohledem uchazeče o práci

Pomocí těchto komunikačních kanálů totiž mohou dlouhodobě budovat dobrou firemní pověst a postupně navazovat vztah se současnými i potenciálními zaměstnanci.

Odpověď na inzerát a podpis smlouvy je totiž až na samém konci rozhodovacího procesu.

Zkuste se na to podívat z pohledu člověka, který není v krizové situaci, ale pomalu se poohlíží po novém zaměstnání. Pokud uvidí inzerát od firmy, kterou nezná, nic k ní necítí a nabízené podmínky navíc výrazně nevybočují od normálu, moc času mu věnovat nebude. Proč by také konec konců měl.

Diametrálně odlišnou výchozí pozici bude mít firma, která s cílovou skupinou dlouhodobě komunikuje a nespoléhá se pouze na výkřik zoufalství v podobě narychlo sesmoleného inzerátu. Pro potenciálního kandidáta bude taková firma o poznání čitelnější. Člověk už bude vědět, jak to ve společnosti přibližně funguje, jaké jsou dlouhodobé vize, a jací lidé ve firmě pracují.

Pracovnímu inzerátu bude věnovat podstatně větší pozornost. Hodnotící kritéria budou také odlišná. Kromě základních informací uvedených v inzerátu si totiž bude uvědomovat i další skutečnosti, které do inzerátu nepropašuje ani ten nejlepší copywriter. Něco si zkrátka žádá čas a mnohem více prostoru než několik málo řádků v pracovním inzerátu.

Jak na sociálních sítích zaujmout relevantní lidi?

Pomocí sociálních sítí má firma možnost vyprávět poutavý příběh, plný autentických hrdinů (= zaměstnanců), a to pěkně postupně, aby své „posluchače“ (= fanoušky/followery na sociálních sítích) nezahltila, ale naopak příjemně navnadila.

Pro nezkušeného člověka sice není snadné vymyslet funkční obsahovou strategii, ale nemusíte se bát. Není to zas tak strašné. Stačí mít šikovného „vypravěče“ (= správce sociálních sítí) a dostatek inspirativního materiálu.

Příspěvky o koťátkách sice pravidelně sbírají hodně reakcí, ale přinese to firmě něco reálného? Pokud ta kočička není součástí firemní kultury, obáváme se, že ne.

Zaměřte se raději na příspěvky, které budou pro cílovou skupinu (a v konečném důsledku také pro vaši firmu) přínosné. Několik ověřených tipů jsme sepsali do dvou článků, které najdete v odkazu tady a tady.

Inspirace je všude kolem nás. Stačí mít otevřené oči

Vzpomeňte si třeba na pořady Těžká dřina, Myth Busters, Vychytávky Ládi Hrušky, Receptář prima nápadů, Kazma v práci a mnoho dalších. Jsou to regulérní pořady, které vysílají televizní stanice. A u diváků mají úspěch.

Proč by něco podobného nemohla dávat firma na sociální sítě? Firmě by to přineslo spoustu výhod oproti konkurenci. A to v náboru zaměstnanců, ale i v prodeji.

Ukažte, jak vypadá obrábění kovů. Představte pěkným videem nového svařovacího robota. A vyprávějte příběh o vzniku společnosti. Přibližte lidem, jak jste začínali, co se během let změnilo, a kam směřujete. Probuďte v nich emoce.  

Pokud byste měli splín, že na sociálních sítích nedosahujete čísel jako B2C společnosti, nezoufejte. Máte obrovskou výhodu. Aby byla vaše mise na sociálních sítích úspěšná, nemusíte přesvědčit statisíce lidí o tom, že vaše čokoládová tyčinka je nejlepší. Stačí si získat pozornost stovek až tisíců relevantních lidí ve vašem okolí. Postupně s nimi navazovat vztah. Získávat si důvěru. A když potom několik desítek z nich bude o společnosti dobře mluvit ve své sociální bublině, nebo dokonce bude usilovat o práci ve vaší firmě, bude to jasné znamení, že se vaše úsilí firmě bohatě vyplácí.

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Social Media

4 body, ve kterých (menší) společnosti na sociálních sítích chybují

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Začněte na LinkedInu budovat síť kontaktů - efektivně a s přesnou vizí

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Nejlepší časy pro zveřejňování firemních LinkedIn příspěvků. Analyzovali jsme 9 685 postů

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Komplexní data o CZ/SK influencerech na Instagramu - květen 2020

celá zpráva