EN

Jak uspět s firemní stránkou na sociálních sítích? Buďte obětavá manželka, vášnivá milenka i kamarád

Zveřejněno 16.12.2019

Některé věci fungují podobně v on-line i off-line světě. Třeba budování vztahů. Proč je důležité nepřeskakovat jednotlivé fáze? Co dělat, aby se uživatelé sociálních sítí zamilovali do vaší firemní stránky? A jak na vztahu pracovat, aby dlouho vydržel a byl přínosný pro obě strany? Přesně o tom budou další řádky.

Asi všichni víme, jak to začíná. Letmé pohledy, lehká nervozita a nesmělé oslovení. Až potom následuje rande, první polibek a … další aktivity, které podpoří stabilitu vztahu. Pomalu si získáváte důvěru drahé polovičky, a tak nějak postupně zjistíte, že najednou spolu sdílíte radosti i starosti všedních dnů.

Máte v sobě oporu. Zahřeje vás u srdce, když se druhému daří. Ale zároveň dokážete odpustit i menší prohřešek. Víte totiž, že mračna se přeženou a bude zase dobře. Jako už tolikrát.

Říkáte si, co to má společného se sociálními sítěmi? Věřte, že docela dost.

Firma si na sociálních sítích musí také nejdříve získat zaslouženou pozornost. Postát si chvíli před pomyslným zrcadlem. Zamyslet se, jestli by nebylo dobré na sobě některé věci přeci jen trochu změnit. Začít chodit do „posilovny“ a vylepšit tím některé oblasti, které nesplňují přísná kritéria zaměstnanců zmlsaných současnou situací na pracovním trhu.

Firma nesmí sedět v koutě. Vylaďte prezentaci na sociálních sítích a tvořte obsah pro lidi

Potom už stačí doladit drobné detaily pomocí „make upu“ (čtěte marketingu) a vyrazit mezi lidi na sociální sítě.

Založit profil a vyplnit základní informace ale rozhodně nestačí. Hnacím motorem firemních profilů na sociálních sítích je obsah. Texty, fotky a videa. Prostě příspěvky, které si cílová skupina zamiluje, protože pro ně budou mít přidanou hodnotu. Dozví se z nich přínosné informace, pobaví se a zprostředkovaně budou moct zažívat příběhy plné emocí. Případně si zasoutěží o nějakou tu cenu.

Nemalujte si to ale moc růžově. Získat první příznivce půjde poměrně ztuha. Určité procento zaměstnanců ze zvědavosti opatrně nakoukne na firemní profil na sociálních sítí. Několik z nich bude natolik odvážných, že se odhodlá a stane se fanoušky.

Je však dost pravděpodobné, že první příspěvky nevzbudí toužebně očekáváné tsunami liků, komentářů a sdílení. Ze začátku to budou spíše malé vlnky jako na českých rybnících.

Pokud vydržíte a budete na sociálních sítích dál zveřejňovat atraktivní obsah, časem se situace zlomí. Reakcí začne postupně přibývat a zanedlouho se objeví i první komentáře.

A to je ideální příležitost pro další rozvíjení vztahu s vaší čerstvě vznikající komunitou.

Podporujte pozitivní atmosféru, aby komunita mohla růst a sílit

Odpovídejte, vysvětlujte a pomáhejte. Přesvědčte uživatele sociálních sítí, že se vyplatí být součástí firemní stránky. Oceňte reakcí a pozitivním komentářem, když se někdo z fanoušků/followerů zapojí do diskuze. Právě aktivita uživatelů je často velkou přidanou hodnotou firemního profilu na sociálních sítích.

Pomocí analýzy jsme narazili hned na několik případů, kdy fanoušci/followeři sdíleli prostřednictvím firemní stránky na sociálních sítích důležité informace, které pomohly ostatním zaměstnancům. Informovali například o uzavírkách na silnicích nebo o výlukách hromadné dopravy. Někteří pracovníci dokonce přispěli k vyřešení situace a nabídli možnost spolujízdy.

V dobře budované komunitě začne fungovat určitá sounáležitost. Přátelství mezi zaměstnanci uvnitř firmy se prohloubí a začnou vznikat i nové vazby. Už to nebude jen chlápek z výroby. Bude to Karel, který minule upozornil na omezení dopravy, takže jsem mohl/a problematické místo objet přes okolní vesnici a díky tomu jsem dorazil/a do práce v čas. Bude to Pepa, který pravidelně baví vtipnými komentáři. A bude to také Blanka, která se nabídla, že může brát několik lidí do práce autem.

Podobně lidé začnou vnímat i firmu. Společnost v očích zaměstnanců už nebude pouze přímý nadřízený, se kterým se pravidelně dostávají do křížku.

Drobné přešlapy ke vztahům patří. Silné pouto nepřetrhnou

Bude pro ně představovat mnohem víc. Prostřednictvím šikovně vedených firemních profilů na sociálních sítích se budou zaměstnanci pravidelně setkávat s přívětivou tváří společnosti. Budou se dozvídat o firemních hodnotách, benefitech i lidských příbězích uvnitř firmy. Za dobře odvedenou práci si přečtou slova uznání od zástupců vedení. A budou vědět, že se mají v případě potřeby na koho obrátit.  

Zkrátka. Lidé budou mít šanci poznat dobré stránky společnosti, které v dlouhodobém hledisku zákonitě převáží nad případnými nedostatky.

Bude to podobné jako v dlouhodobě budovaném vztahu mezi dvěma lidmi. Občas se sice něco nepovede. Možná si řeknete i několik nehezkých slov. Budete na sebe chvíli naštvaní. Nakonec si ale odpustíte, protože víte, že by byla škoda zahodit všechno to dobré kvůli jednomu problému.

Nesmíte ale zapomínat, že o vztah se musí pečovat. Nic totiž netrvá věčně, ani láska k jedné slečně… Teda firmě. Na sociálních sítích musíte neustále usilovat o pozornost současných i potenciálních zaměstnanců. Nestačí žít ze setrvačnosti. Buďte aktivní. Snažte se, aby obsah na sociálních sítích nebyl monotónní. A nedovolte, aby se do vztahu s vaší komunitou vkradla rutina.

 

Nevíte, o čem psát na sociálních sítích? Mrkněte do SINTERA Reportu do záložky POST ANALYTICS a inspirujte se v příspěvcích, které budí na sociálních sítích největší ohlas.

Další novinky

 novinka - sintera.cz

3 důvody, proč se vyplatí sledovat konkurenci na sociálních sítích

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Data v hlavní roli. Buďte (na sociálních sítích) efektivní

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

6+6 praktických tipů na obsah, který přitáhne pozornost na firemní LinkedIn profil

celá zpráva