EN

Novinky >> Social Media

Marketingový kalendář 2020 (nejen) pro sociální sítě

Zveřejněno 19.03.2020

Náhodné zveřejňování příspěvků na sociálních sítích sice může krátkodobě fungovat, ale z dlouhodobého hlediska je mnohem efektivnější, když budete při tvorbě a zveřejňování obsahu vycházet z promyšleného publikačního plánu. Pomocí našeho článku si budete schopní vytvořit „základní kostru“ vašeho plánu pro obsahový marketing anebo obohatit ten, který aktuálně používáte.

Tvorba obsahu je relativně nákladná činnost, proto se určitě vyplatí plánovat. Jen si vzpomeňte, kolikrát jste si na sociálních sítích přečetli příspěvek vztahující se k nějaké události a řekli si: „Sakra, proč jsme ve firmě neudělali něco podobného?“

Přesně tak. Právě vám utekla příležitost, jak s minimálními náklady získat maximální pozornost. Přitom stačilo trochu plánovat a mohli jste se „přiživit“ na populární události. Třeba na MDŽ, MS v hokeji nebo na Mezinárodním dni koček.

Jestli chcete dosáhnout vytoužené pozornosti, naučte se nad obsahem přemýšlet v širším kontextu, v dlouhodobém horizontu a s ohledem na cílové publikum.

V článku se na marketingově zajímavé události podíváme optikou HR, protože právě náboru lidí a HR marketingu se v Sinteře věnujeme. Data i poznatky se ale dají použít napříč obory.

Leden

Začátek roku je složitým obdobím. Lidé se sice po svátcích vrací do práce, ale myšlenkami jsou často ještě tak trochu na dovolené. Zároveň se už na ně valí práce, která se v jejich nepřítomnosti nějakým „záhadným“ způsobem nahromadila.

Jak ze složité situace vybruslit?

Buďte na sociálních sítích pozitivní. V prvním příspěvku nového roku můžete zaměstnance srdečně přivítat do nového roku a sdělit nějakou skvělou zprávu, která zaručeně zvedne náladu.

Možností je více, ale univerzálním řešením je dát lidem vidinu volných dnů. Nakoukněte do kalendáře a připravte pro ně přehledný seznam státních svátků, aby věděli, na která data si mohou naplánovat soukromé aktivity.  

Další alternativou je oznámit, že už teď mohou zaměstnanci hlásit na personální oddělení termíny plánovaných dovolených.

TIP: Pro správce sociálních sítí je tento příspěvek výhodný, protože si ho mohou připravit v dostatečném předstihu.

Začátek roku je také ideální čas ke krátkému bilancování. Zmiňte v několika bodech, co se v uplynulém roce podařilo a jaké důsledky to má pro firmu i zaměstnance.

V druhé půlce ledna do publikačního plánu určitě zařaďte Mezinárodní den vzdělávání. Opět se nabízí plno témat, která můžete zpracovat do příspěvků podporujících dobré jméno firmy. Uvedeme aspoň 3 příklady:

  1.  Vzdělávání zaměstnanců. Pořádáte interní kurzy, externí školení nebo odborné stáže v zahraničí? Gratulujeme. Máte super námět na příspěvek. Další možností je představit v krátkém příběhu zaměstnance, kteří získali důležitý certifikát nebo akademický titul.
  2.  Spolupráce se studenty. Pokud nastupující generaci pomáháte s diplomovými pracemi, nabízíte možnost praxe nebo letních brigád, určitě se o tom zmiňte v příspěvku na sociálních sítích.
  3.  Partnerství se školami. Když uděláte příspěvek o spolupráci se školou, nepochybně se dočkáte pozitivních reakcí. Široká veřejnost totiž vnímá podporu vzdělávacích institucí velice kladně. Díky správně nastavené spolupráci budete mít navíc k dispozici atraktivní fotky, které do příspěvku vnesou tolik potřebné emoce.

TIP: Uvědomte si, že sociální sítě neděláte pro sebe. Děláte je pro lidi. Pro současné i potenciální zaměstnance. Obraťte perspektivu a nechte je hrát hlavní roli ve vašem příběhu. Zamyslete se, co je pro ně důležité a zkuste to šikovně propojit s tím, čeho chce dosáhnout firma.

Únor

Únor je sice nejkratší měsíc v roce, ale i tak nabízí plno příležitostí k firemní propagaci.

Celkem pravidelně v únoru vrcholí období chřipek a nachlazení. Pro společnost je to sice na jednu stranu špatně, ale na druhou je to šance, jak ukázat vlídnou tvář a přidat i špetku humoru.

Jestli hledáte inspiraci, určitě se koukněte na povedený příspěvek od E LINKX a.s., ve kterém dokázali efektivně propojit opatření proti onemocnění s předmětem podnikání. Ukázali navíc, že v IT odvětví rozhodně nepracují žádní suchaři.

Existuje ale celá řada dalších způsobů. Pokud se rozhodnete podpořit imunitu zaměstnanců vitamíny, které jim dáte jako benefit, udělejte si několik fotek z předávání. Potom už stačí napsat pár vlídných slov a máte připravený super příspěvek, který jasně ukazuje, že děláte pro zaměstnance něco navíc.

Jestli zrovna nevíte, čemu se na sociálních sítích věnovat, můžete využít i Světový den pizzy, který letos připadá na 9. února. Tradiční italskou pochoutku velká část populace miluje, takže bude dost pravděpodobně reagovat na příspěvek, ve kterém šikovně podáte kontroverzní otázku starou jako pizza sama: „Patří na pizzu ananas?“

TIP: Občas se vyplatí trochu zaprovokovat a rozpoutat diskuzi. Reakce, komentáře a sdílení jsou pro algoritmy znamením, že váš příspěvek lidi zajímá. Dejte si ale pozor, abyste nepoškodili dobré jméno firmy.  

Další únorovou příležitostí je Valentýn. Svátek všech zamilovaných zažívá v posledních letech v České republice boom. Lidé kupují svým drahým polovičkám květiny, sladkosti a další drobnůstky. Malé i mezinárodní firmy ho zas používají k marketingovým účelům.

Podívejte se, jak se letos podařilo rozčeřit vody sociálních sítí Burger Kingu.

Příspěvek na sociální sítě - Valentýn

Příspěvek byl natolik úspěšný, že se obrázek postu objevoval dokonce i na LinkedInu, kde ho lidé mezi sebou dobrovolně sdíleli. Post si zkrátka žil vlastním životem a šířil tak sdělení, že Burger King si umí udělat srandu i sám ze sebe. Pozitivní reklama zadarmo. Co víc si přát?

Možná si říkáte: „Burger King, to je firma, která má celou armádu marketérů. Pro ně je hračka vymyslet kreativní příspěvek na sociální sítě, ale co my? Společnost, kde si většinu obsahu na sociální sítě děláme sami?“ Máme pro vás jednoznačnou odpověď: „Jde to!“

Stačí se podívat kolem sebe. A pokud nemáte čas, ale potřebujete inspiraci, zkuste náš analytický nástroj SINTERA Report. Během pár minut uvidíte, co firmám fungovalo. Pak už bude mnohem snazší vymyslet vlastní příspěvek, který bude rezonovat sociálními sítěmi.

TIP: Firemní komunikace na sociálních sítích by měla být pestrá. Společnosti, které neustále zveřejňují jenom pracovní inzeráty, zpravidla moc úspěšné na sociálních sítích nejsou. Příspěvky by měly informovat, pomáhat nebo bavit. Pouze tak docílíte toho, že vás budou současní i potenciální zaměstnanci na sociálních sítích aktivně sledovat.

Abychom vám dali malou ochutnávku. Letos se nám hodně líbil valentýnský post na Facebooku od E LINKX. Jasné. Víme. Už jsme jeden příspěvek od E LINKX dávali za příklad, ale vážně té firmě neděláme reklamu. Prostě jen vedou sociální sítě tak dobře, že by byl hřích se s vámi nepodělit o perfektně odvedenou práci.

Příspěvek na sociální sítě - Valentýn

Jediné, co nás na tomhle příspěvku štve, je fakt, že jsme ho nevymysleli v Sinteře. Tak třeba příště.

A čemu se na firemním profilu věnovat ke konci měsíce? Opět se nabízí celá řada událostí. Jednou z nich mohou být přihlášky na vysoké školy. Některé obory mají deadline ke konci února, další až v březnu. Každopádně, je na místě o tom udělat příspěvek na sociální sítě.

Někteří zaměstnanci si možná chtějí doplnit vzdělání. Další mají děti, které právě zvažují svou budoucnost a studium na vysoké škole je jedna z možností. Pokud navíc máte ve firmě trainee program pro studenty a čerstvé absolventy, tak je přímo vaše povinnost udělat v tuto dobu příspěvek o přihláškách na vysoké školy a možné spolupráci.

Klidně můžete v postu také odkázat na otevřené pracovní pozice, na kterých vyžadujete vysokoškolské vzdělání. Bude to přirozený „oslí můstek“.

Březen

Březen je událostmi doslova napěchovaný. Začátek měsíce můžete zasvětit environmentálním tématům. Světový den divoké přírody k tomu přímo vybízí. Dá se na to naroubovat téměř cokoliv. Sázení stromků, společné uklízení přírody anebo inovace, která sníží produkci odpadu.

Pozitivní ohlasy mají každoročně také příspěvky věnující se MDŽ. Konzervativnější společnosti obvykle zveřejňují několik fotek, jak vedení (nebo někdo z personálního oddělení) předává ženám ve firmě květinu. Tím rozhodně nic nezkazíte.

Odvážnější společnosti se pouští i do kreativnějších akcí a většinou jsou za to od fanoušků i po zásluze odměněné. Příkladem z roku 2020 může být úspěšný příspěvek z facebookové stránky Dopravní podnik Ostrava a.s.

Příspěvek na sociální sítě Mezinárodní den žen

Chcete se kouknout na stovky dalších úspěšných postů s tematikou Mezinárodního dne žen? Můžete. Dáváme vám volně k dispozici nejlepší příspěvky o MDŽ z roku 2019.


Požádat o aktuální posty k MDŽ z roku 2020

Ač se to nemusí na první pohled zdát, skvěle se k firemní prezentaci na sociálních sítích hodí i Evropský den mozku. Stačí si dohledat významné osobnosti, které se zasadily o pokrok ve vašem oboru a udělat o nich krátký příspěvek.

Neumíte si to představit? Prohlédněte si příspěvek z facebookové stránky Klik.cz.

Příspěvek na sociální sítě - Evropský den mozku

Příběh se dá navíc ještě krásně rozvést a obohatit.důvěryhodných zdrojů relativně snadno zjistíte, že Mary Andersonová byla povoláním realitní makléřka a myšlenka na stěrač ji poprvé napadla v tramvaji, když z okénka sledovala, jak řidiči musí v zimě zastavovat a odhrnovat sníh z čelního skla. Další zajímavostí je, že ve standardní výbavě začal stěrače jako první instalovat Cadillac

S trochou invence uděláte super příspěvek i na Světový den štěstí. Stačí podle předem daného klíče (musí být transparentní, nesmí vyvolávat pochybnosti, ani nikoho zvýhodňovat) vylosovat zaměstnance, který dostane drobnou odměnu. Další možností je koupit stírací losy a udělat pár fotek, jak zaměstnanci zkouší štěstí. Kdyby se náhodou někomu zadařilo a vyhrál by větší obnos peněz, byl by to doslova trhák.

Světový den divadla je zas ideální příležitostí k vytvoření příspěvku o místním divadle. Pravděpodobně s ním bude mít hodně zaměstnanců vlastní zkušenost, proto si o něm rádi přečtou nebo se zapojí do diskuze. Pokud vyhlásíte soutěž o lístky, troufáme si říct, že vám za ně „utrhnou ruce“.

Březen je také Měsícem knihy, takže klidně na sociálních sítích otevřete i tohle téma.

Duben

Apríl je výzvou pro odvážné společnosti, které se cítí na sociálních sítích silné. Každoročně vzniká celá řada vtipných příspěvků. Fanoušci je milují. Pokud se ale do tvorby pustí někdo nezkušený, je relativně velká šance, že se něco nepovede podle představ a post v konečném důsledku firmu poškodí. Trefit se do vkusu fanoušků a balancovat přitom na hraně vtipnosti/trapnosti/vkusnosti rozhodně není nic snadného.

TIP: Při plánování aprílového příspěvku zohledněte také aktuální situaci. Sice se říká: „Sranda musí být, i kdyby na chleba nebylo.“  Ale lidem ve skutečnosti moc do smíchu není, pokud před sebou vidí nejistou budoucnost. Je nutné vnímat, že je rozdíl, jestli si ze složité situace dělá legraci profesionální komik ve svém pořadu (na sociální síti atd.) nebo zaměstnavatel.

Jestli nepatříte mezi ostřílené specialisty na sociální sítě, raději se letos aprílovému příspěvku na firemní profil pro HR účely vyhněte.

Určitě se ale vyplatí věnovat pozornost Světovému dni zdraví, který v roce 2020 připadá na 7. dubna. Při této příležitosti se v příspěvku můžete rozepsat například o zaměstnaneckých benefitech, které podporují dobrý zdravotní stav (multisport karta, finanční podpora sportování, firemní lékař, zdravotní volno atd.) nebo také o nově zavedených bezpečnostních prvcích a opatřeních.

Kladné body pro firmu se dají získat i v období Velikonoc. Jestli chcete inspiraci, nakoukněte do naší analýzy facebookové stránky Magna Liberec.

V druhé polovině dubna se na sociálních sítích zaměřte na Mezinárodní den země. Popularita „zelených“ témat dlouhodobě roste, takže by byla chyba je ignorovat. Je to navíc způsob, jak si relativně levně zlepšit pověst.

Když se firemní akce „Ukliďme okolní přírodu“ šikovně podá, lidé se budou chtít sami zúčastnit. Někteří dokonce s celými rodinami. Potom už je jenom na vás, co z akce dokážete vytěžit. Inspirovat se můžete například u společnosti Nestlé, která z úklidu přírody udělala pěkné video plné emocí.

TIP: Nemusíte se hned pouštět do natáčení videa. Bohatě postačí pár fotek a několik vět o průběhu akce. Pokud se vám ale podaří úklid zasadit do zajímavého příběhu, bude pro uživatele ještě atraktivnější. Tzv. storytelling je v posledních letech na vzestupu. Používají ho reklamní agentury, influenceři i firmy napříč všemi odvětvími.

Dalším záchytným bodem ve vašem obsahovém plánu pro sociální sítě může být Světový den bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.


Získat inspiraci na dubnové posty

Květen

Tentokrát bude květen pravděpodobně ve znamení krizové komunikace. Virus COVID-19 bude mít dopad na „obyčejné lidi“ i na firmy, takže sociální sítě budou společnostem patrně sloužit hlavně ke komunikaci důležitých informací směrem k zaměstnancům.

Určitě se ale i v těchto nelehkých dnech vyplatí zveřejňovat různorodý obsah, který aspoň na chvíli pomůže rozptýlit každodenní starosti. Firma má navíc jedinečnou možnost ukázat, že se k zaměstnancům nechovala ohleduplně jen v době personální krize, ale že se tak chová dlouhodobě. Přesně takové kroky pomohou firmám získat u lidí kredit, který se bude hodit, až se situace vrátí do původních kolejí a podniky se budou opět přetahovat o šikovné zaměstnance.

TIP: Bez pěkného vizuálu to budete mít na sociálních těžké. Kde ale vzít atraktivní obrázek nebo fotku, když ve firmě nemáte fotografa, grafika a ani nevlastníte profesionální grafické nástroje? To si přečtěte v našem článku „5 triků na lepší příspěvky. Probuďte v sobě social media specialistu“.

Kdo se však chtěl na sociálních sítích věnovat MS v ledním hokeji, má smůlu. Podle všeho bude tato akce v letošním roce zrušená.

Ostatní významné dny ale můžete k budování dobrého firemního jména a povzbuzení pracovní morálky směle použít.

V průběhu května můžete také v příspěvcích pomalu začít cílit na studenty a čerstvé absolventy. Někteří budou na letní měsíce hledat brigádu, další možná už i zaměstnání na hlavní pracovní poměr. Buďte s nimi v kontaktu a nenechte si je sebrat konkurencí.


Získat inspiraci na květnové posty

Červen

Společnosti na Mezinárodní den dětí každoročně pořádají pro potomky zaměstnanců nejrůznější akce. Pravidelně jsou plné radosti, úsměvů a převleků. Právě z toho důvodu se perfektně hodí na sociální sítě. Ukážete navíc, že pro zaměstnance děláte ve firmě něco nad rámec vašich povinností.

Světový den životního prostředí je zase příležitost ukázat, že ve firmě myslíte na ekologii a udržitelný rozvoj. Připomeňte v příspěvku, co se vám během roku podařilo změnit. Zmiňte opatření, která jste ve firmě udělali, aby bylo podnikání šetrnější k přírodě.

„Zelená“ témata jsou na sociálních sítích oblíbená, takže nimi pro firmu získáte kladné body. Prostřednictvím příspěvku můžete také zavzpomínat na společné uklízení přírody, firemní sázení stromků nebo pomocí čísel vyjádřete, jak se vám daří ve firmě třídit a recyklovat.

Podobně kladně je širokou veřejností vnímáno i darování krve, proto se určitě vyplatí kouknout na akci „Daruj krev s rektorem“, kterou už několik let pořádá Univerzita Palackého v Olomouci.

Určitě se dá akce upravit na „Daruj krev s (název firmy)“ a získat pro firmu plusové body.

TIP: Pro zaměstnance je důležité, že darování krve se sebou nese celou řadu objektivních výhod. Například. V den darování mají zaměstnanci nárok na pracovní volno s náhradou mzdy. Darování krve také znamená odečtení 3 000 Kč od základu daně z příjmu. Pokud se rozhodnete ve firmě podobnou akci uspořádat, určitě nezapomeňte tyto výhody zdůraznit.

Ke konci měsíce máte také příležitost zúročit finanční podporu hudebních festivalů, které mohou mít i charitativní podtext. Jestli chcete vědět jak, koukněte se na sociální sítě Arcelor Mittalu (po změně vlastníka Liberty Ostrava), psali jsme o tom také v naší analýze. Světový den hudby k příspěvku o letních hudebních festivalech doslova vybízí.

Červen je také měsícem, kdy (aspoň za standardní situace) končí školní výuka a pomalu začínají prázdniny, což by správci sociálních sítí měli při tvorbě příspěvků brát v potaz. Lidé začnou i vlivem teplého počasí žít v odlišném rytmu než po zbytek roku.

TIP: Je na místě mít v zásobě neustále připravených několik „neutrálních“ příspěvků na sociální sítě. Během roku se může stát něco nečekaného, kvůli čemu se zaměstnanec starající se o firemní profil nebude mít možnost (nebo čas) věnovat tvorbě nových postů. V takovém případe se vám bude předpřipravená příspěvková „konzerva“ hodit. Podobně se můžete přichystat i na období dovolených. Je dost pravděpodobné, že i správce sociálních sítí si bude chtít vybrat volné dny, kvůli tomu se ale nemusí rušit provoz sociálních sítí. Stačí se na takové období připravit.


Získat inspiraci na červnové posty

Červenec

Během letních měsíců dochází každoročně ke snížení provozu v on-line prostoru. Venku je hezky, lidé jezdí na dovolené a tráví čas off-line. S nižší čteností se musí vyrovnat i velká média, proto se neděste, až se vám v tomto období sníží počet reakcí na sociálních sítí. Je to zcela normální jev.

Ani to ale není důvod, abyste přestali být vidět úplně. Jestli potřebujete, snižte frekvenci příspěvků, věnujte se odlehčenějším tématům, ale rozhodně se nestáhněte ze sociálních sítí nadobro. Říká se: „Zvyk je železná košile.“ A v tomhle případě to platí dvojnásob.

Jestli tápete, co na sociální sítě v tuhle dobu dávat, máme pro vás tip. Zkuste uspořádat soutěž, ve které fanoušky/followery vyzvete ke sdílení letních fotek. Pokud budete trochu kreativní, dokážete do toho zakomponovat i firemní logo a tím společnost zviditelnit na sociálních sítích. I bez toho ale připravíte velice zajímavý post, na který se lidé rádi podívají.

K firemní komunikaci na sociálních sítích klidně využijte i Mezinárodní den přátelství. Stačí skrze příspěvek ukázat pevné vazby ve vaší společnosti. Určitě najdete způsob, jak na konkrétním příkladu ukázat, že držíte při sobě v dobrém i ve zlém (nebo aspoň v tom dobrém). Pokud se pracovníci schází i po práci, třeba v rámci sportování, máte perfektní materiál na příspěvek.


Získat inspiraci na červencové posty

Srpen

Srpen se na sociálních sítích obvykle nese v podobném duchu jako červenec. Lidé stále náležitě využívají letního počasí k off-line aktivitám, takže se na sociálních sítích vyskytují podstatně méně než v průběhu roku. Rozdíl je v tom, že aktivita uživatelů na sociálních sítích už nemá sestupnou tendenci jako v červenci, ale začíná zase postupně stoupat.

Podobně i mladí lidé, kteří v tomto roce dokončili vzdělání, se už pomalu budou vracet z posledních prázdnin a začnou přemýšlet nad budoucností. Ideální doba oslovit je přes sociální sítě. Nemyslíte?

Připravte několik příspěvků o pozicích pro absolventy a usnadněte jim nástup do vaší firmy. Při vymýšlení postů si zkuste představit (anebo si udělejte průzkum), jaké informace absolventům pomohou. Pravděpodobně pro ně budou důležité informace o průběhu výběrového řízení. Popište, jak zhruba bude probíhat. Kolik má částí. Jak dlouho vývěrové řízení standardně trvá. Jak se mohou připravit na pohovor (na co se zhruba budete ptát, co by si měli přinést s sebou, jaké očekáváte oblečení atd.). Určitě byste se měli zmínit i o onboardingu.

Člověk se přirozeně obává neznámého. Pokud rozptýlíte pochybnosti, které jsou navíc často zcela zbytečné a založené na nevědomosti, stanete se pro potenciální zaměstnance volbou číslo jedna.

TIP: Umíte používat (#) hashtagy na LinkedInu? Dá se nimi zvýšit dosah příspěvků a článků = přečte si je více lidí. Pomocí hashtagů si také snadno vyhledáte příspěvky, které se věnují konkrétním tématům. Buďte na LinkedInu efektivní. Nakoukněte do našeho komplexního průvodce „Jak (ne)používat hashtagy (#) na LinkedInu“. Je k dispozici zdarma a bez registrací.

Přestože mnozí z vás možná budou zvedat obočí, perfektně se dá k firemní on-line prezentaci využít i Mezinárodní den koček nebo Mezinárodní den psů.

Animal-friendly pracoviště s tím určitě mají bohaté zkušenosti, ale příspěvek o zvířecím miláčkovi bude mít úspěch i na facebookovém profilu výrobních a dalších společností. Nevěříte? Koukněte se na post z firemní stránky Magna Bohemia, který byl mezi fanoušky mimořádně oblíbený.

Příspěvek na sociální sítě - Mezinárodní den koček, Mezinárodní den psů

Pokud kolem firemního objektu dlouhodobě obchází nějaká kočka nebo kocourek, dost možná si ho lidé oblíbili natolik jako v Magně Bohemia. Zaměstnancům tenhle mazlík zpříjemňuje cestu do práce a rádi ho vidí i při odchodu z práce, proto si o něm rádi přečtou v příspěvku na sociálních sítích. Kdyby se firmě navíc podařilo čtyřnohému miláčkovi šikovným způsobem ulehčit život, určitě by od zaměstnanců získala plusové body.

Klidně ale zvolte na Mezinárodní den koček jinou alternativu. Nabízí se celá řada způsobů, jak příležitost uchopit.


Získat inspiraci na srpnové posty

Září

Na co se připravit v září? Společnosti by měly při plánování obsahu na sociální sítě zohlednit hlavně dvě důležité události. První z nich je, že od září už opravdu všichni absolventi, kteří tak ještě neučinili, začnou hledat práci, protože ztratí status studenta a s tím i všechny výhody. Druhou, že se žáci i studenti postupně vrátí do školních lavic a tím se znovu promění chod domácností.

Den bez aut přímo vybízí k ekologicky zaměřené výzvě, která bude podporovat alternativní způsob dopravy do práce. Zkuste vyhlásit den (týden, měsíc, nebo jinak dlouhé období), kdy budete jezdit do zaměstnání na kole, koloběžce nebo budete chodit pěšky. Někdo z vedení by přitom měl jít příkladem a být tváří celé akce.


Získat inspiraci na zářijové posty

Říjen

Začátek října můžete na Facebooku odstartovat odlehčeným postem, ve kterém se fanoušků zeptáte, jestli (při práci) pijí kávu a jakou mají nejraději. Klidně vytvořte i anketu - piju/nepiju nebo káva/čaj. Případně se zeptejte, jaká kavárna v okolí je nejlepší.

TIP: Podobné posty sice zdánlivě nesouvisí s předmětem podnikáním, ale pro dlouhodobé a efektivní fungování firemního profilu na sociálních sítích jsou důležité. Není náhoda, že uznávaná česká odbornice na sociální sítě Michelle Losekoot přirovnává atmosféru na Facebooku k hospodě. Pokud byste na fanoušky/followery neustále hrnuli jen příspěvky o práci, volných pozicích a další informace, které firma potřebuje sdělit, brzo by to lidi přestalo bavit. Komunikace na sociálních sítích má být rozmanitá.  

Mezinárodní den kuchařů se perfektně hodí k vytvoření příspěvku o stravování ve firmě. Představte v něm důležité tváře, které se starají o přípravu jídel. Ukažte zaměstnancům, že v kuchyni jsou také „jen“ lidi, kteří řeší různorodé problémy a překážky, ale pokaždé se snaží uvařit co nejlépe, aby strávníkům chutnalo.

Další volbou je zmínit, jak se v posledních letech investovalo do kuchyňského vybavení, aby bylo možné vařit podle aktuálních trendů. Přidat můžete i další zajímavé informace. Třeba o dnech, kdy zaměstnanci mohou ochutnat různé speciality.

Fenoménem posledních let je také Halloween.

Nabízí se také vyhlášení soutěže o nejhezčí (nejstrašidelnější atd.) halloweenskou dýni s logem společnosti. Inspirovat se můžete u nadnárodní společnosti SAB, o které jsme psali v jiném článku


Získat inspiraci na říjnové posty

Listopad

Pěstění knírků během listopadu se v Česku koná už několik let. Movember lidé drží napříč všemi odvětvími a každoročně se fotkami s kníry plní i sociální sítě. Pokud se této aktivitě na sociálních sítích ještě nevěnujete, určitě ji zkuste zařadit do obsahového plánu. Fotky mají pravidelně velký úspěch. Je to navíc pro dobrou věc. A to se počítá.

S klesajícími teplotami také pomalu začne být aktuální téma přezouvání aut na zimní pneumatiky. Rozhodně to zaměstnancům na sociálních sítích připomeňte, a ještě lépe uděláte, pokud dokážete domluvit u spřáteleného autoservisu slevové kupony, o které by si mohli zaměstnanci zasoutěžit.


Získat inspiraci na listopadové posty

Prosinec

Poslední měsíc roku probíhá v každé firmě jinak. Někde už se nese ve volnějším tempu. Jinde ale naopak nastupuje ta pravá vánoční horečka a vše, co s ní souvisí. Včetně přesčasů a extrémního pracovního nasazení.

Pokud patříte do druhé skupiny, určitě se vyplatí použít sociální sítě a dát zaměstnancům jednoznačně najevo, že si vedení společnosti uvědomuje složitou situaci, a že si nadstandardní práce všech zaměstnanců náležitě váží.

Kdo si už užívá „pohodu“ a má čas na trochu odreagování, určitě si pro zaměstnance může připravit zpestření v podobě Mikuláše anebo vyhlásit soutěž o nejlépe ozdobené cukroví. Povedené kousky, třeba i s logem společnosti, klidně nabídněte návštěvníků ke kávě. Anebo si je aspoň vyfoťte na sociální sítě.

Vánoční příspěvek na sociální sítě

Poslední předvánoční dny se už většinou nesou ve znamení firemních večírků a splnění. Je na místě o tom udělat příspěvek na sociální sítě a ukázat, co si pro zaměstnance společnost připravila. Dejte si ale pozor, abyste měli dostatek VHODNÝCH materiálů.

Příspěvek na sociální sítě - Vánoční večírek

Pěkné fotky, na kterých to všem sluší, lidé na sociálních sítích rádi liknou, pozitivně okomentují nebo přesdílí. Když ale zaměstnance zachytíte v pokročilé hodině, asi se to nikomu líbit nebude.

Pokud je součástí akce také občerstvení formou rautu, postupujte podobně. Mnohem lépe vypadá, když jsou tácy, talíře a mísy (polo)plné než, když už jsou, eufemisticky řečeno, (polo)prázdné.

Během svátků na sociálních sítích nezapomeňte zveřejnit příspěvek, ve kterém poděkujete za celoroční práci a popřejete příjemné prožití volných dnů. Dejte si ale pozor, aby sdělení vyznělo upřímně.


Získat inspiraci na prosincové posty

Další novinky

 novinka - sintera.cz

Social Media

4 body, ve kterých (menší) společnosti na sociálních sítích chybují

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Začněte na LinkedInu budovat síť kontaktů - efektivně a s přesnou vizí

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Nejlepší časy pro zveřejňování firemních LinkedIn příspěvků. Analyzovali jsme 9 685 postů

celá zpráva
 novinka - sintera.cz

Social Media

Komplexní data o CZ/SK influencerech na Instagramu - květen 2020

celá zpráva